Inge´s blog (side 2)

Hej Esben,

Ja netbutik, jeg tror faktisk at jeg må finde en go´ en, nogen anbefalinger?
Ja der er jo sikkert flere end de 3 butikker som jeg drog til, men jeg har jo også liiiidt mere at lave end at rende rundt efter butikker! :-0 jeps det siger konen som ellers nok kan power shoppe, hehehe
Jeg kan se at jeg også skal have bestilt medicin et andet sted fra, for det jeg har tåler mine snegle ikke, og bla. Heidi nævner esha 2000 og esha exit, som noget de kan tåle og også filteret.
Rensede bundlaget i karret igen idag, det bliver bare SÅ beskidt allerede dagen efter vandskifte.
LEKTIE: Ikke have hvidt sand! Alt ses jo. Så lærte jeg det.

Sneglenes kalkværdier driver mig vanvittig lige i øjeblikket, i 200L karret er det på ca. 7 men i det lille kar er det på 2-3. og PH er på 8 i begge kar, idet jeg har tilsat natron karbonat, så det er nok ikke lige den vej jeg skal gå.

Jeg må ned og købe noget GH/TH+ til at øge GH med så mine kære små vil få nogle tykke fede sneglehuse istedet for papirtynde skaller. De skal jo have det godt her jo.
Flere som reklamerer på disse sidene.
webzoo
akvarieverden
mfl.

Lykke til.

Og esPen med P ikke B.
hehe
Sorry EsPen hehehe
Mange tak, jeg læser rundt omkring, men der er jo også såååå meget at lære i denne vidunderlige verden altså! Jeg har sådan lyst på flere akvarier men vil jo også gerne at det ser "pænt" ud herhjemme og ikke som en akvariebutik, og vi har alt alt for mange store vinduer til at vi kan ha´ akvarier i stuen vor. Vi har en "dum" liiille stue ved siden af stuen? Men nu er den ikke så dum mere, for nu har jeg MIT rum som læsestue/hvilestue og akvarierum. Så har jeg sat persienner for vinduerne så akvarierne ikke får direkte sol og det går så fint, og gæstebadet har også et akvarie, da vi der aldrig bruger parfume osv, og rengjøringsmidler er blevet forvist til et andet rum. Og det er så fiiint altså. Jeg elsker bare mine akvarier!
gjerne noen bilder etterhvert.
Tror man aldri blir utlært i denne hobbyen nei.
Er restriksjoner i hjemmet her også. Må godkjenne nye kar gjennom damen. hehe.

Ha en flott uke videre. Nå står reising i hodet på meg. London 10-17 desember.

Espen
London!! Aj hvor skønt! Og så her op til jul! Altså så skulle mit shoppe gen nok slå i højt gear! Du/I må have en rigtig god tur.
Kan godt li de små karrene du har i bordet under det store akvarium, Espen. Ville se pænt ud i reolen min, men der er låger foran og bøger i, så det er nok ikke lige en god ide pga fugten.
Har endelig fået fat i GH+ og GH er nu skudt i vejeret i mine sneglekar.
200L er gået fra 7-8 og Cylinderkarret er gået fra 2-10 så det var jo enormt hurtigt så jeg undre mig om ikke det var for meget på en gang, men ante jo ikke hvor mye jeg skulle bruge af gangen, så tog bare efter antal L, men der stod jo selvfølgelig heller ikke hvor mye GH ville stige med den mængde. hmmm... Håber at kæmpe eplene klare det store skifte da.

Læste i Heidi´s blog at posthornssneglene lægger æg under planter og at kæmpe eplene gerne spiser snegle æg, så er det nok ikke en god ide at de netop er i karret med plastikplanter og kæmpe eplene. Så må have de flyttet imorgen. Har haft posthorns sneglene i netop dette akvarium, da flere er blevet spist i 200L og jeg vil jo ikke gerne at de alle forsvinner, tværtigmod de måtte gerne blive mange flere! Så jeg må hellere ind og høre Heidi ad hvad søren der sker.
Så fik jeg endelig sat et profilbilled på også, det tog jo også sin tid da.
okaaayyy og hvorfor bliver billedet så ikke vist under mit navn? hmmmm
Inge Poulsen
okaaayyy og hvorfor bliver billedet så ikke vist under mit navn? hmmmm

Profil bilde er for profilen din.
Forum-avatar er det som vises i forumene.
Gå inn på endre profil-forumprofil. Nederst der ser du kvor du kan sette inn bilde.
Som jeg også skrev i snegle mor Heidi´s blog;

Hvordan er det nu melodien er til når man laver en konga line til fester?

Jeg tror den går nogen lunde som det her;

Jeg har fået æ ægg
jeg har fået æ ægg
da da da da da daaa
da da da da da daaa
jeg har fået æ ægg
jeg har fået æ ægg
da da da da da daaa
da da da da da daaa

og så skal du se for dig en kone der danser konga rundt i stuen helt alene, hehehe

Hvem der har lagt aner jeg ikke, men nu skal jeg jo holde øje alt det jeg kan...
sådan, nu skulle billedet være der!
Tusind tak for hjælpen Espen
Hmmmm finder små bitte snegle i mit store selskabskar.
Først var jeg i tvivl om det var de små babyer der fulgte med min turbo snegl fra Heidi
eller om det var jægersnegle da jeg syntes de ligner de utrolig meget. Blev enig med mig selv om at det altså måttevære fra turbosneglen, da jeg ikke har haft jægersnegle i mit kar.

Meeeen de ligner nu alligevel og har også den dersens lange "snude" som jægersneglene stikker ind under andre snegles huse.
Og så kom idag! Endnu en snegl! Også den tog jeg fra og satte over til de andre jeg fandt, men nu lurer jeg virkelig på hvad det er for en snegleart jeg har fået tag i der, og hvor den er kommet fra.

Er det jægersnegle så kunne det måske være derfor et par af mine små posthornsnegle er blevet "tomme".

Jeg kan bare ikke finde en voksen snegl, så jeg spekulerer så jeg er ved at få gråt hår.
Det er ikke turbosnegle du fikk fra meg, den heter thailandsk sumpsnegle eller blånese som jeg kaller den. På bildet jeg legger ved er de ca 1 cm store og når de er mindre så ser de ut som små snurrebasser. Den føder levende unger og da er det en hoe du har fått. De er veldig søte og de får mange barn...Har du sett i sneglebasen om du finner noen som ligner?
Heidi Ingdal
Det er ikke turbosnegle du fikk fra meg, den heter thailandsk sumpsnegle eller blånese som jeg kaller den. På bildet jeg legger ved er de ca 1 cm store og når de er mindre så ser de ut som små snurrebasser. Den føder levende unger og da er det en hoe du har fått. De er veldig søte og de får mange barn...Har du sett i sneglebasen om du finner noen som ligner?

Og jeg som har gået og bildt mig selv ind at det var en turbo snegl, hehehe
Okay men blånesen har det godt i karret mit og ser ud til at kose sig.

Men Åhh nej altså, det er desværre ikke sneglen fra dig Heidi, at jeg har fået babyer af, kan jeg se, men netop jægersneglen da. arghh hvordan i verden har jeg dog fået den? Og så er det måske derfor jeg ikke har set de små babyer som jeg fik med i pakken fra dig? Nej altså hvor er jeg led og ked af det sltså!

Ikke for det, jægersnegle er utrolig smukke, de skal bare ikke holdes sammen med andre snegle, men så får de gå sammen med kampfisken min. Sneglene er også de eneste andre som kampfisken lader leve, alt andet bliver jagtet og slået ihjel med det samme, så de passer jo meget godt sammen.

Kommer foråret så må jeg vist også have bestilt et par blå posthorn m.v. da jeg har fundet nogle tomme huse i mit kar desværre, men lad os nu se om ikke jeg opdager synderen et eller andet sted. Kan også se at datteren min har maaange flere sandsnegle end jeg har og det til trods for at jeg startede med flere end hendes, men okay måske gemmer de sig også, jeg har jo trods alt også et størrer kar med flere planter og gemmesteder. Måske jeg bare er ved at blive paranoid.
Så fik jeg både billed af mine første snegleæg og af de to forældres nye tiltag.
Neimen Inge hva slags oppførsel er det der? Også på et Forum....he he Ja nå blir det masse småttiser på deg snart vettu og det blir kanskje en fin julepresang...)
Jamen hvor mange gule snegle kan jeg ha da? :-o
Ja ja må se om jeg overhovedet får nogle af de første her, det er jo ikke altid at man gør og at de overlever kan jeg læse mig til hos nogle af de andre.
Mor+Far sad stadig sammen her til morgen da jeg stod op, men nu har de så endelig sluppet taget i hinanden, men hvor lang tid går der så til hun lægger eggene?
Jamen ja det bliver spændende, ja det gør, tænk sig at have små bitte snegle unger rendende rundt i karret! Og render det syntes jeg faktisk at sneglene gør, de er hurtigere end jeg havde troet altså.
Jeg har snegle på hjernen, jeg.

(prøver med lidt norske vendinger engang imellem, meeen det er svært ved i!)
Så fandt jeg atter 2 jægersnegle i mit store selskabskar.
Jeg har kigget og kigget og set efter en voksen eller æg på planter, men jeg kan simpelthen ikke finde hverken eller.
Søger stadig...
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap