- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Snegler og varmekolbe
Snegler og varmekolbe
Jeg har et akvarium på 60 l med guppyer og en eplesnegle ,også har jeg funnet 4 snegler som er noen få millimeter .... hvilke snegle er dette ? og burde jeg ikke ha de , skal jeg fjerne de ??
Også lurer jeg på en ting til : Jeg har juwel akvarium med juwel varmekolbe 100 w ,også har jeg hørt at man kan stille inn varmekolber sånn at det ikke blir varmere enn for eksempel 26 grader ? Er det noen som vet om jeg kan stille den inn eller ?
Også lurer jeg på en ting til : Jeg har juwel akvarium med juwel varmekolbe 100 w ,også har jeg hørt at man kan stille inn varmekolber sånn at det ikke blir varmere enn for eksempel 26 grader ? Er det noen som vet om jeg kan stille den inn eller ?
Postet 02.11.09 kl 15:51
Akkurat det med sneglene kan jeg ikke svare på.
Men hvis jeg har misforstått deg riktig, så ønsker du å vite hvordan man stiller inn termostaten på juwel sine varmekolber.
Den stangen som stikker opp på toppen av kolben kan skrues mot høyre da stiller du opp temperaturen, og til venstre siller du ned (mulig der er noen med en ring øverst som kan stilles på. men det er samme prinsippet.). Hvis der er grader på kanten, så bør ikke du regne med at dem stemmer. Du må stille litt, så vente ca 6-12t (kommer an på størrelsen på karet.). Så sjekker du om tmp. er den du ønsker, hvis ikke. Gjenta prosessen inntil du har den tmp. du ønsker, og da vil den holde den instilte tmp.
Postet 02.11.09 kl 18:08
Postet 02.11.09 kl 18:15
Postet 02.11.09 kl 18:46
Postet 02.11.09 kl 18:53
Endret: 02.11.09 kl 18:55
Jepp, det er orginalen og de har forandret noe på konstruksjonen. Men er i hovedsak den samme.
Så det er nok den lille grønne knotten som skal dreies på. Hvis du ser den streken som stikker litt ut, er indikatoren. Hvis den skrues til venstre går tmp. ned, og opp til høyre. Det kan vere en ide å prøve mot høyre først, i tillfelle den står på min. alle rede. Den kan nok vere litt treg. Han samme fenomenet på ene kolben min også. Så jeg skjønner godt at du er redd for å ta i. Men når den gir etter, vil den gå et hakk i slengen..
Postet 02.11.09 kl 19:19
Postet 02.11.09 kl 19:21
Postet 02.11.09 kl 19:26
Postet 02.11.09 kl 19:29
Snegler
Hvis du har en klase med egg som henger i armaturet eller på glasset over vannet, så er det eplesnegla som har lagt egg.
Ellers er det nok noen pestsnegler du har fått, de følger gjerne med planter osv. Disse legger egg i vannet & kan fort bli mange, det er bare å fjerne dem hvis du ikke ønsker å ha dem.
Ellers er det nok noen pestsnegler du har fått, de følger gjerne med planter osv. Disse legger egg i vannet & kan fort bli mange, det er bare å fjerne dem hvis du ikke ønsker å ha dem.
Postet 02.11.09 kl 19:35