Uklart vann og noen andre spørsmål:)

Jeg har et Jewel Vision 450 med Malawier i. I det siste har det lagt seg et brunt/oransje belegg på bakgrunnen og steinene i karet, jeg har kjøpt flere maller for å bli kvitt det men de er ikke intressert, hva er dette og hvordan blir jeg kvit det??

Så et annet spørsmål: jeg har en del fisk Golden, Conpressiseps, Moori, Kadango redfin, Zebra mm, pluss to ganske store frontosaer, vi har prøvd alt for å få de til å spise men de er ikke interessert i mat, de egynner å bli litt magre, må de tas ut av karet?

Jeg har en stor utvendig pumpe itilegg til den pumpa som er inni karet, den er på 1500 l/t den store vet jeg ikke men det er en Eheim 22 et eller annet, har dere noen aning hvordan jeg skal få vannet klart.

Siden jeg har Malawier såsliter jeg litt med planter, de bare spiser de opp og river de opp, har dere noen tips til dekor, er jo fint med planter men kjipt å måtte kjøpe nye hele tiden

Håper dere kan hjelpe meg

Det er ikke så mye jeg kan hjelpe d med. Men jeg vet muligens hva det brune belegget er. Det er muligens brunalge, og det spiser ikke algeeterne. Du kan finne mer under alger i artikkelsamlingen. Her er en link til brunalge utomhus.

Så får vi håpe noen andre kan svare på resten..


Takk for svar, ja det ser ut som på bildet, stod kkeså mye der hva man kunne gjøre for å bli kvitt det, stod noe om otos en "catfish" som vel er en malle eller noe, også sneiler men sist jeg hadde sneiler så ble de spist ganske kjapt er ikke lett dette
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap