Tom andrè sine akvarier. (side 3)

her er det et bilde av oppdrets ancistrus og Echinodorus quadricostatus som jeg plantet i går, da jeg kom hjem fra jobb i dag var det masse hull i bladverket på planten som har kommet over natten, noen som har en formening på hva det kan være for noe?
ja jeg tenkte på de jeg også, men de har hull tversigjenom så jeg ble litt usikker. søren å det var vel derfor jeg kvittet meg med de sverdplantene jeg hadde fra før usj det hadde jeg ikke tenkt på, jeg som gledet meg til et teppe av denne planten.

kansje jeg må flytte den over i 63literen.
Gamlefar
legger inn noen flere bilder av gamlefar(ancistrus) han flyttet inn som rampete guttunge for fire år siden. etter at han har blitt voksen har han produsert en del kull med yngel, av disse ynglene er det bare en som har overlevd den går bak bakveggen sammen med amano rekene.

kjøpte en flott hule til han, men den nektet han å bruke, fant seg et krypinn i rota han.

er ogse med et bilde av den ene nøklen min og lotusen jeg kjøpte forleden dag.
Nye bilder.
sevfølgelig mobilen jeg bruker, ønsker meg et ordentlig kamera til jul.
kjøpte meg mangrove rot i dag.
den er litt i største laget, men jeg klarte å presse den ned i 120 literen med å sage av litt av greinene. hadde håpet jeg slapp det da den er fryktelig dyr.
veldig flott rot.
den flyter litt enda så jeg får ikke plasert den slik jeg vil ha den enda, må nok vente en uke eller to til den har trekt til seg vann.
sendte en E post til aquamainia angående rubin 720 literen de har til salgs der.

det står ingenting om akvariet hos dem.

lurte på hvordan lys det er T5 eller T8 og hvor mange rør det er i lystoppen.

lurte også på om det ble noe avslag i pris om jeg kjøpte alt av utstyr til akvariet hos dem, slik som

varmekolbe
utvendig filter fluval 5 m/ filtersubstrat.
svart finkornet sand.
og en rot.

er spent på svaret, dette er det ultimate drømmeakvariet for meg.
Inaktiv bruker
tomandre
her er det et bilde av oppdrets ancistrus og Echinodorus quadricostatus som jeg plantet i går, da jeg kom hjem fra jobb i dag var det masse hull i bladverket på planten som har kommet over natten, noen som har en formening på hva det kan være for noe?


mallene dine får ikke nok vegetabilskt mat og kaster seg over plantene dine. "malletabletter" eller "algetabletter" er tingen.
Malle for.
jeg forer ganske variabelt når det gjelder mallene.
hver lørdag, dagen før vannskifte forer jeg med agurk, squash, gullerot, eller brokkoli. dette burde vel holde som vegetabilsk for for mallene.
Mallene dine bør ha mer fòr, en gang i uka holder ikke hvis du ønsker at de skal holde seg unna plantene dine.
foring av maller.
jeg har flyttet de plantene som mallene spiser på til et annet akvarium.

kommer ikke til å forandre på forings rutinene mine, da jeg er redd vannkvaliteten blir foringet. men takk for tipset.
begynner å ligne noe nå.
pllantene må gro seg til litt til,men det begynner å bli bra nå.
prøver meg på en plen av Hemianthus micranthemoides denne vakre planten kalles vist for baby tears på engelsk.
jeg har nå klipt og stusset litt på den lille tuen jeg har klart gro frem.
plantet toppene rundt tuen og i den ene enden av akvariet. her ser dere noen bilder av nyplantingen.

Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap