Saras vannhobby:)

jeg har sittet og lest andres tråder i flere uker, og endelig fikk jeg begynt

historie:

hobbyen tok skikkelig overtaket i vår, og jeg ble "hardt" rammet av litersyken. Jeg solgte det karet jeg hadde (20l) og brukte pengene på å kjøpe et 63l akvarie. dyrebutikken sa at jeg burde la pompa stå på en uke, og kunne sette fisk inn etter det. Sefølgelig gikk det galt, og mange av fiskene døde. Jeg ble skikkelig trist, og syntes så synn på fiskene mine. MEn heldig vis var jhelpen nær og jeg fikk filterguffe fra ei vennine som hadde et innkjørt akvarium og vips stoppet dødsfallene i karet. Jeg kjøpte inn flere fisker etter hvert, og nå sitter jeg her med tre akvarier. (det skal nok komme fler kar etter hvert tipper jeg)

nå vil jeg prøve å drive oppdrett på noen av fiskene mine, og har lyst til å prøve, corydoras, palettciklide og ancistrus. har masse huler og gjemmesteder for de og håper at de har lyst til å bli mor og far

sneglene mine (6 stk) har overtatt karet for lenge siden og legger egg nesten gjevnlig. og de har forsynt seg av plantene mine (selv om jeg mater de med grønnsaker av og til) og de ser hvertfall ut til å trives!

Hyggelig at du har fått en egen tråd Den skal følges.
takk for at du syntes det

for litt siden var fiskene mine vært litt frekke mot ancistrus hoa mi (midna)!

jeg skulle gi de mat, og slapp som vanlig et utenfor hula til midna, og hun kom ut og begynte å suge på den. da kom palettcikliden (Link) og begynte å nappe på snuten og hodet hennes. hun gjorde ikke noe, men da han nappet henne i øyet angrep midna link, og jagde han vekk. i mellomtiden kom corydorasene og spiste opp tabletten hennes!

jeg lo jo, av det men midna viste seg ikke mer den dagen. etter det har hun holdt seg på tabletten, isteden for å jage en paletthann.

hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap