Neontetra spørsmål

Hei hei! Vi har tatt over et akvarium på 220 liter fra ei veninne av meg.
I karet fulgte det 2 neontetraer, 2 pansermaller, en platy og en eller annen sånn som suger på bunnen og glasset.
Vi kjøpte 4 platy til i ulike str og farger.
Helt fra vi fikk dem synes vi at den ene neontetraen er så mye mye rundere enn den andre. Skal selvsagt lese meg litt opp på arten, men kan det tenkes at det er unger/yngel eller hva dere nå kaller dette på gang?
Eller er den bare ekstra god på å få i seg mer mat enn den andre?

Sånn ellers, hva er optimal Ph, vanntemperatur og evt annet jeg bør teste for disse artene? Antar de har litt ulike behov slik at en må legge seg på en gyllen middelvei?
Jaja, jeg har mye å lese meg opp på, har ønsket meg akvarium lenge, men er som sagt helt grønn på området, så jeg spør det mest akutte her så lenge.
Før i tiden sa folk at det var umulig å oppdrette neontetra hjemme i akvariene. Nå spres kunnskap som aldri før, og folk er skeptisk til å si at det er umulig. Men det stiller sine krav. Jeg vil heller tro at den er glad i mat. Du kunne kanskje lagt ut et bilde av den det gjelder ?
Når det gjelder vannverdier o.l, så kan du bare lære deg med hvordan fiskedatabasen fungerer med en gang! Det sparer deg for veldig mange spørsmål ..
Hvis du ser oppe til venstre, så er det en søkeboks. Søk der på fiskeart, og du vil få den du søker på - eller en liste over fisk som passer til det du søkte på. Når du går inn på den som er riktig, så vil det så noe info om den. Blant annet vannverdier den vil ha.

Anbefaler på det sterkeste at du leser igjennom noen artikler, for å kjapt få litt basiskunnskap. Anbefaler spesielt de under Akvarieskolen (I menyen langs skjermen, oppe: artikler->akvarieskolen)

Lykke til
neontetra hoer er mye større og feitere en hannen så det kan godt være en hoe og hann du har fått. vil anbefalle og kjøpe minst 18 til i et så stort akvarium får trivsellen sin del;P og lykke til videre
Du kan jo kjøpe kardinalneon, litt større og litt sterkere i fargen, den røde stripa går helt fram til hodet, di stimer bedre og syntes jeg, har begge typer. stim på 20 stk så får du en fin stim. Hoene blir rundere enn hannene ja
ja enig her. kardinal stimer mer og er kraftigere i fargene;P
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa Sol
Reklame for plussmedlemskap