Antall fisk i 110 liter

Heisann

Jeg veit at det ikke er no spesifikt antall på hvor mange fisk man kan ha i et akvarie, men jeg kunne tenke meg å høre om jeg fortsatt har plass til noen fler i mitt kar.

Karet er altså 110 liter, er innredet med ganske fin grus, et par store røtter og litt forskjellige typer med planter. Jeg har nå 3 guppyer, 1 svareddrager, 10 Kuhlii-åler og 10 neontetraer. Jeg synes fortsatt det ser litt glissent ut, og kunne tenke meg noen flere neontetraer og eventuelt en liten stim med sebrafisker.

Har fulgt med på nitrittverdiene, og de er det ikke noe å si på.

Noen som kan hjelpe meg litt her?
Om karet ditt er innkjørt (vært i drift 4-6ukerish) så skal det ikke være noe problem nei. Kan jo f.eks utvide neontetra stimen til 30. Og guppyene vil jo mest sannsynlig formere seg
Karet har vært i drift litt, og vært over en "nitrittperiode" der jeg skiftet en del vann for ca 1,5 uker siden

En stim på 30 høres flott ut Men er det i tillegg mulighet for å ha en stim på ca 15 sebrafisk? Eller burde jeg vente litt med det?
Forresten... Leste på nettet at det kunne være lurt å ha noen kardinaltetraer sammen med neontetraene, fordi de holder stimen sammen. Stemmer det? og holder det i tilfelle med 5 kardinaltetraer på 25 neontetraer?

Og jeg bør kansje ha noen maller av noe slag... Er Corydoras panda et bra valg?
Plussmedlem
Kardinaler stimer ikke noe spesielt bra de heller.
Har de ingen trusler så er de mere en "gruppefisk" enn en stimfisk.
Altså - de er overalt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap