Trenger anbefalinger for nytt filter til 60liter'n min.

Inaktiv bruker
Jeg har et 60 liters akvarie som jeg kjøpte komplett på tropehagen zoo.
Jeg fikk med pumpen AM TOP AT800F, i pakken. Jeg har merket at denne pumpen suger utrolig svakt. Alt av avføring og matrester legger seg på bunnen. Filteret bokstavelig talt suger ikke inn noe av biologisk avfall.
Er det slik et filter skal være?
isåfall kan dere gi anbefalinger til ulike filtere som vil passe fint i et 60 liters akvarie?
Jeg ønsker et innvendig filter, så billig som mulig, men likevel vil jeg at filteret skal ha god sugekraft til å suge inn biologisk avfall.
Filteret nå duger utrolig dårlig. jeg må sitte og se på støvpartikler som svever rundt i vannet, og avføring som legger seg på bunnen. matrestene legger seg over plantene. trenger virkelig anbefalinger, det viktigeste er at pumpen skal kunne suge inn biologisk avfall og støvpartikler godt.
Takk for alle råd på forhånd.
Har en fluval 2plus i mitt akvarie, det fungerer utmerket og er ikke så forferdelig dyrt heller. Mitt kosta rundt 300kr.
Inaktiv bruker
er den flink til å suge inn matrester, avføring osv?
Fluval 2+ er perfekt i ditt kar, du kan også gjøre det mye bedre med å ta ut den orginale filterinnmaten og enkelt og greit fylle opp med blåsvamp.
Inaktiv bruker
Hvilke butikker selger Fluavl2+? og hvor mye pleier blåsvamp å koste på en vanlig zoobutikk?
Inaktiv bruker
er den grå typen bedre? men siden jeg er 16 foretrekker jeg å kjøpe på en vanlig dyrebutikk jeg handler for det meste på tropehagen zoo, vet du om de selger fluval pumper der?
Hvilken farge svampen har spiller mindre rolle. Regner med Tropehagen har både blåsvamp og Fluval filtre.

PS! Linken min til Webzoo ble laget litt raskt ser jeg, men du fant vel frem
Inaktiv bruker
Jeg kommer faktisk ikke inn på linken du sende ;o .. men jeg har hørt at blåsvamp kan være ganske dyr jeg? kan man be dem klippe av porsjoner som man ønsker?
Tilfeldig bekjentskap
© TS
Reklame for plussmedlemskap