Noen planter kjempe eplesneglen ikke spiser?

Har fått 4 kjempe eplesnegler og de spiser det meste av planter, så eg lurer på om det er noen planter de ikke spiser?
moseballer har vært det eneste som har sluppet unna hos meg.
Det finnes en annen tråd om det samme, men finne den neiida
Jeg hadde en tråd om det lenger ned én el annen plass.

Uansett, rådet jeg fikk var å prøve vasspest eller javabregner.
Konklusjon;
- vasspesten står ennå urørt (hurra!), men må sies at kjempeeplene får mye kinakål, squash, banan og div i tillegg.
- javabregnene åt de som snacks (blæh!).

Så om du ikke har prøvd vasspest, så er det verdt å prøve. Funker her iallefall.
Inaktiv bruker
prøvde en god del planter selv når jeg hadde disse sneglene. De spiser nesten hva som helst, selv anubiasen forsvant, og de krabba opp til vannflata, og skuffa innpå med store mengde flyteplanter også. Vasspast som nevnt over var eneste de ikek tok, bortsett fra mosekuler som oghså er nevnt over, ville bare skrive at jeg har samma erfaringer.
Mine snegler spiser alt av akvarieplanter. Jeg hadde masse fine planter men de gikk ned på høykant. Så i ren protest fikk jeg tak i plastplanter. Da furta dem når dem oppdaga at de kunne dem ikke spise. Hehehe. Joda, dem spiser planter så det hyl etter. Ikke noe blir spart. Men hvis vasspest for være i fred så er det jo noe å forsøke. Jeg hadde masse flotte flyteplanter også, men de er så og si spist opp nå. Sukk. Men sneglene er jo utrolig flotte å se på så da går det greit på en måte.
Min erfaring er at de spiser alt om de er sultne.
Selv planter som de ikke vil røre, mørke grønne & tykke blader spiser de om lysten & matmangelen er der.
I 20 L plantet jeg 4 planter når det ble satt opp, nå er det kun en igjen.
I starten ville jeg ikke over fore & det er nok grunnen til at plantene forsvant.
I 54 L rører de ikke en plante. Jeg gir sneglene mat 2 ganger om dagen & det er nok grunnen til at plantene får stå ifred.
Så gi dem litt ekstra engang iblandt, som blir nevnt.
Da er det nok større sjanse for at plantene vil leve.

Lykke til.

Cowgirl : kan skjønne din protest, men hvorfor ikke prøve en plante igjen?
Gi sneglen litt godis engang iblandt.
Ja, jeg har fortsatt planter igjen. Ja, må hvist begynne å gjøre det.
For prøve med vasspest og moseballer, de går i et 30l kar med reker og eg skal ta å kjøpe inn kinakål, squash, banan og div i tillegg til de for appetitt har de.
Prøvde å finne den tråden eg og.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap