Når ser man forskjellen?

Når er det man ser forskjellen på kjønnet på guppy-yngel?
Hvor mange uker må man vente?

Jeg har en del yngel som skal gisbort, men de som skal ha vil gjerne bare ha hunner, så da er dette litt viktig for meg å vite:p
Om de kun vil ha hofisk så må du vente lenge, noen hannfisk utvikles meget sent, lenge er opp til ca et år. Så det å garantere at det er hofisk kan kun gjøres ved graviditet

Mvh Per
såpass lenge ja... det var jo litt kjedelig!
Dette lurer jeg også på..

Har noen guppy-yngel som nå er 7-8 uker. De har begynt å få farge, og er nå ganske store. Men til nå ser det ut som alle har gattfinne..venter spent på om noen av de snart vil utvikle dette mannlige kjønnsorganet. Kan ikke tro at det kun er jenter som har overlevd. De er 8 stykker, så jeg håper og tror at det må vel være en eller to menn der

Har lest at du ganske tidlig kan se etter denne svarte prikken bak med gattfinnen. Har yngelen denne, så er de jenter. Denne skal visst være synlig helt fra første dag, selv om den bare er på størrelse med ett knappenålshode. Men jeg har ikke sett noen svart prikk..mulig jeg må gå til anskaffelse av forstørrelsesglass.
Etter bare tre uker kan man se antydning til kjønnsforskjell på guppyyngel. Man skal se etter graviditetsflekken (har ingenting med graviditet å gjøre) som hunnene har rundt rumpa. Det er kort sagt et mørkere område enn hos hannene.

Å kunne se forskjellen etter bare 3 uker krever godt nærsyn, men etter 5-6 uker er det lett.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap