Norges lover

Heisann!
Trenger litt hjelp her til å finne ut hva norges lover sier om muntlig avtale/kontrakt.
Noen som kan hjelpe meg med paragrafer angående dette?
Har ikke noen sted og vise til dette, men muntlig kontrakt er i teorien like bindende som skriftlig kontrakt. Problemet er jo at det i en eventuell sak vil være ord mot ord.
Mulig det er bedre å fortelle egentlig hva slags problem jeg har angående viten om akkurat loven på dette stedet.
jeg hadde bestilt meg internet via et teleselskap. Jeg fikk hjem alt som skulle til men da det viste seg at jeg måtte ha en overgang så ble jeg nødt til å kjøpe denne selv fikk jeg beskjed om.
Etter å ha kjøpt denne overgangen fikk jeg fortsatt ingen tilkobling til nett og var flere ganger i kontakt med selskapet som ikke var til mye hjelp. De skrev en feilmelding og jeg fikk noen hjem for å se på saken. Ingenting ble gjort, de klarte ikke å få meg på nett. Jeg Fikk en ny mann på besøk etter noen dager og han var så inkometent at han faktisk prøvde å skru av lokket på telefonkontakten som da har en flat skru, med et stjærneskruhjern. Da dette ikke virket ga han opp og dro. Jeg fikk en melding av selskapet om at jeg måtte være atmed modeme og de tingene og kontakte dem. Det hadde jeg ikke mulighet til da jeg faktisk var på jobb. Til slutt etter flere sammtaler med kundeservice forsto jeg at dette ikke kom til å virke så jeg kontaktet telenor og spurte om det var mulig at de kunne overta abonemanget mitt istedenfor at jeg skulle si opp det gamle. Det var tydeligvis ikke noe problem og de var hjelpsomme med å få igjennom dette.
Jeg ble ringt opp av det andre selskapet og spurt om hvorfor jeg hadde meldt overgang til telenor og da jeg hadde forklart saken til han sa han at det var forståelig at jeg var frustrert og at hvis jeg skrev en skriftelig klage og sendte den til kundeservice skulle jeg slippe eventuelle kostnadder. Jeg fikk en tilbakemelding etter en stund at dette ikke var tilfelle og at om jeg hadde fått et slik intrykk så var jo det beklagelig. Det var nå jeg kjente at jeg ble irritert. han sa jo klart å tydelig i fra om at jeg skulle slippe ALLE omkostninger dette innebar.
Etter en del mail-veksling ga jeg opp.
Så fikk jeg en regning fra selskapet som jeg da ringte dem å ga beskjed om at jeg allerede hadde avtalt med dem jeg ikke skulle ha noen regning.
Så etter en stund fikk jeg inkassovarsel og kontaktet inkassobyrået og ga dem beskjed om dette og de skulle da ta opp saken med teleselskapet. Nå har jeg da fått en ny inkasso og vurderer og ta kontakt med forbrukerrådet eventuelt TV2hjepler deg.
blir jo ord mot ord. men du kan jo høre om de tar opp samtalene sine. vet at det er noen som gjør det. og da har du jo beviser og. så hør med dem, om de ikke har gjort det så blir det nok ord mot ord.
Du finner alle lover og forskrifter på [URL=lovdata.no.]lovdata.no[/URL].

Det er Forbrukerkjøpsloven som gjelder når privatpersoner kjøper noe fra en næringsdrivende. Når det gjelder bredbånd/internett kan du lese mere her.
vil tro du her har all mulig rett til å bruke angrefristen.
Det smarteste er kanskje å kontakte forbrukerrådet og følge deres anbefaling. Hvis forbrukerrådet anbefaler å betale bør du absolutt gjøre det. De er svært profesjonelle og vet godt hva som er best for deg i denne saken.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap