Slørhaler

eller hva de nå heter, fikk de med et 150 liters akvarium - et sammensurium av fisker fra store sugemaller,små stimfisk og ildhale. Synes de er søte da, og "fomlete", kanskje ikke noe jeg i utgangspunktet ville anskaffet meg, men nå er de her og er jo fargerike i akvariumet. Men da de ikke er gode svømmere(synes jeg) og da det kanskje er vel mye strøm i dette karet så vurderer jeg å flytte de over til en 60liter, der jeg nå bare har snegler.(seks kant)Men skal jeg gjøre det? vil de trives bedre, eller vil det bli en nedtur å komme fra det store karet til et som er mindre? Vil jo de skal ha det bra, på samme tid ser det ut som de bare holder seg på en plass i det store akvariet, at det blir for voldsomt å forflytte seg så mye... noe annet er at de andre fiskene har litt lyst å hakke på de, ikke så mye- men nok til at det irriterer meg...eh noe annet som kanskje kommer i betraktning, der sneglene holder til er d umulig å ha planter, de har ribbet 3 kar, derfor er de forvist til et eget,tom mosepinnene spiste de opp til tross at jeg forer de med salat,brocolli og agurk- det eneste de ikke spiser er mosekulene av en eller annen merkelig grunn...
Slørhale
heisan, slørhale gullfisken blir Stor!
husk at det er bare en avlsform avd den vanlige gullfisken og koi(karper) som også blir gedigen i størrelse,. hvorfor jeg skriver det her er at å ha gullfiske i et altforlite kar , blir bare en nedtur for deg og for fisken.
Gullfisk krever stor plass, og mye mat(ikke fore for mye, selv om de er"sultne" eller ser sultne ut) som fører til mye avføring og forurensning,algevekst og annet små snacks,. dessuten, spiser Gullfisk snigler,og alt annet som vil kunne passe inn i munnen , det være småtetra fisk,fortabletter,planter,Og alt annet som de finner på å kunne spises,. de roter mye rundt i sanden,å graver, og "tygger" stein på jakt etter noe å spise.
Så å ha dem i et mindre kar, ville jeg vel ikke påstå at er så lurt,. heller ha småtetra fiskene der,. så ikke de forsvinner.
Dessuten Gullfisk er en "kaldtvanns "fisk...

Stakkars, stakkars
"fomle" og co, nå ble jeg plutselig litt lei meg- og skal omgående gå å sjekke om slørhaler og gullfisk. ja da er det vel ikke så rart at de ser litt lei seg ut, da jeg oppdaget at akvariet lå på nærmere 30 gr. Det har aldri vært min mening i alle fall...men de ser jo ganske harmløse ut, kanskje fordi de ikke er "så"store enda,å ingen tetra har til nå blitt borte- men jeg tror kanskje jeg vil gjøre noen bytter her nå, småfiskene vises knapt i det største akvariet så de kan vel komme til sin rett i 60 literen,men så har jeg disse forbaska store mallene, ikke har jeg hjerte til å kvitte meg med de(til dyrebutikken)for der får de faktisk mindre plass enn her, men jeg mener jeg leste en plass at de burde ha forholdsvis høy temp i karet?
javel,så blir d heller å vri hjernen, skal aldri mere overta slikt et "blandadrops" mere d er sikkert!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap