Ferdigpakke

Jeg har kjøpt et akvarie på 60L,som i tidligere tråder jeg har laget så har jeg store problemer med vannet,jeg har gjort alt jeg kan gjøre å brukt masse penger på dette + at 2 fisker er død. Jeg har snakket med butikken jeg kjøpte akvariet hos,å di mener jeg må ha ei ny pumpe,den som er i karret er ikke god nok. Min mann mener at di har solgt meg et karr med ei pumpe som ikke fungerer til et slikt karr å mener jeg kan heve kjøpet hos dem. Et det slik at jeg må kjøpe ei ekstra pumpe utenom for å ha i et karr på 60L? Nå kan det hende at jeg kjøper et på 100L å selger det jeg har nå.....

Jeg er veldig usikker på hva jeg vil gjøre,har dere her inne noe peiling på hva man kan gjøre?
Jeg har lest flere steder jeg inne jeg også at mange av de ferdig pakkene man kjøper hos dyreforetningen kommer med for små pumper. Men samtidig så kommer det jo også helt ann på hvor mange fisk du har i karet.
Jeg kjøpte et Juwel 63L kar med innvendigpumpe, alt dette kom i samme pakke, jeg hadde det problemer med det i begynnelsen, at svampene tettet seg igjen veldig fort så gjennomstrømingen ble veldig dårlig, nå har jeg byttet ut med en cirax boks og grov blåsvamp, også har jeg mindre fisk i enn hva jeg hadde da jeg kjøpte det. Så nå har jeg ingen problemer med det. Nå vet ikkje jeg hvilken pakke det er du har kjøpt, men hvis du belaster filteret ditt mye kan det være at den du fikk med pakken du kjøpte ikkje er bra nok.

I en av nybegynner artiklene som du kan finne her inne på AF står det også at det kan være lurt å kjøpte 80L eller mer som ett nybegynner kar, hvor det er lettere å holde stabile vannverdier o.l.
Så kanskje du kan tenkte litt mer på det med å selge det du har nå også kjøpe ett 100L kar.

Jeg har kjøpt et karr som heter Aquael Hexa 2 E 27 60L med pumpe & varmekolbe,pumpa var det ikke bruksanvisning med å ikke var det garanti seddel med den i pakken,ser det er med selve karret & varmekolben. Jeg reingjør filtrene anna hver dag,har også prøvd hver dag,men det fungerer ikke,tror jeg har gjort alt som stod i min makt for å få reinere vann enn det jeg har nå. Min bror har akvarie å jeg snakket med han,å som han og sier at jeg skal selge det jeg har å kjøpe meg et på 100L,han sier og at Eheim 2224 utvendig pumpe er bra,han har det å ahr aldri vært plaga med groms & grønnt vann....

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,må se,men tror nok det blir et karr på 100L til slutt.....
Det er ikkje særlig lurt å rengjøre filtrene så ofte, jeg rengjør aldri filtrene mine. Som du helt sikkert har lest eller din bror har sagt til deg er at bakterie kulturen i filteret er svær viktig for å holde nitritt nivået nede.
I slike ferdigpakker er det ofte billigste (og dårligste) versjoner av utstyr som følger med. Det er derfor ikke noe unormalt at man må oppgradere til noe bedre når det gjelder det viktigste elementet; filterpumpen.

Mitt forslag er at du kjøper en utvendig filterpumpe til karet ditt. Hva med f.eks. Eheims serie Ecco? Om du vil legge litt mer penger i det og få et filter der du f.eks. kan justere vannstrømmen, så anbefaler jeg Eheim Pro 2222 eller
Eheim Pro 2224. De to sistnevnte kan brukes videre om du oppgraderer karet til en 100 liter også.
FiskeAlex
Det er ikkje særlig lurt å rengjøre filtrene så ofte, jeg rengjør aldri filtrene mine. Som du helt sikkert har lest eller din bror har sagt til deg er at bakterie kulturen i filteret er svær viktig for å holde nitritt nivået nede.


Hvis jeg ikke rengjør filteret & pumpa ofte så er det null gjennomstrømning av vann,da er alt tett å fiskene får neppe oksygen nok til å leve i karret...Så dette må jeg gjøre ofte...
mona o
I slike ferdigpakker er det ofte billigste (og dårligste) versjoner av utstyr som følger med. Det er derfor ikke noe unormalt at man må oppgradere til noe bedre når det gjelder det viktigste elementet; filterpumpen. Mitt forslag er at du kjøper en utvendig filterpumpe til karet ditt. Hva med f.eks. [URLBLOCK1]? Om du vil legge litt mer penger i det og få et filter der du f.eks. kan justere vannstrømmen, så anbefaler jeg [URLBLOCK2] eller [URLBLOCK3]. De to sistnevnte kan brukes videre om du oppgraderer karet til en 100 liter også.


Tusen takk for svar,skal se hva jeg gjør,kanskje heg oppgradere til et karr på 100L å kjøper meg en pumpe slik som di du nevnte her,min bror har ei Eheim Pumpe 2224 som han er kjempefornøyd med.....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap