Kampfisk og sebrafisk??

kan disse være sammen?

Etter min mening; ja. Sebrafiskene er ikke aggressive, og de har heller ikke noe rykte på seg for å være finnenappere.
De er imidlertid hyperaktive, og kan lett stresse rolige fisk med sin ustanselige susing hit og dit.
Men jeg regner med at godt med planter (spesielt flyteplanter o.l.) kan gi kampfisken de rolige og avskjermede områdene han måtte ønske, om han blir lei av trafikken ute i det åpne karet
ok

jeg har massevis av flyteplanter, og vanlide planter jeg kan bruke

takk for svar
Jeg har holdt sebrafisk med kampfisk, og det går helt fint, men sebraene kan finne på å nappe finner, så det bør ikke være en langfinnet hann som er veldig pysete.
Nå skal det nevnes at den ene kampfisken min knerta en sebrafisk en gang, men det var en krumrygget liten tass som ikke var særlig sterk, og søkte seg vekk i mørke hjørner og slikt. De fine og friske sebraene lot kampfisken i fred.
Hei igjen:)
ville ikke begynne en ny tråd om nesten det samme, men kan kampfisk være med palettciklider? har masser av flyteplanter (pistia og andemat), men jeg vil være sikker. ser i basen til kampfisken at noen har den med paletter, men vil det gå bra?
Paletter er jo rimelige aggressive under lek og egglegging, og kampfisken er jo veldig utsatt med sine lange slør, så jeg ville ikke forsøkt, iallefall ikke om karet var lite=)
ok, da får de ha hvert sitt kar da

takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap