Varmekolben er for varm!

Bruker en varmekolbe i mitt 240L rio juwel, det er den samme kolba som før satt i det innvendige filteret som følger med juwel kar men nå henger den ute siden filterer er byttet med et utvendig. Problemet er at den selv på den laveste instillingen varmer vannet til 28,5 grader! Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare innse det og kjøpe en ny?
Kjøpe ny!
vil tro at termostaten i kolba er litt ute av lage der ja,..

28 grd er vel litt høyt ,om du ikke har duskiser da
Har ingen fisk enda siden karet erunder innkjøring, vil egentlig ha 26 grader når fiskene kommer!
Kanskje litt off topic, men jeg må bare si det: Marina AquaMinder er en genial sak!
Det er egentlig bare en enkel alarm, med temperaturmåler. Du programmerer inn rutiner. Når du skal sjekke akvariets utstyr, når du skal foreta vannbytter - og når du skal vaske filter. Så varsler den når det er på tide.
Du velger også maks temperatur, og minst temperatur. Går temperaturen over/under disse du har valgt, så sier den ifra. Jeg valgte at den skulle si ifra når temperaturen oversteg 27 grader.
Varmekolbens termostat ble helt uforventet ødelagt, og temperaturen ble raskt 28 grader - og jeg fikk beskjed med en gang!
Denne her ?
Tror den skal på ønskelisten til bursdag/jul
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Runar Karlsvik
Reklame for plussmedlemskap