Pumpe, varmekolbe?

hei
på lørdag skal jeg kjøpe akvarium skulle egentlig kjøpt det for noen uker siden. men ombestemte meg.
jeg skal kjøpe et 120 l. og lurer på hvordan pumpe jeg skal ha til denne! jeg har sett på pumper her på akvaforum, men skjønner ikke noe av de, for de heter jo så mye rart! er det best å kjøpe brukt eller ny pumpe? er de dyre nye? også har jeg laget en liten liste over fisker jeg ønsker meg! men jeg har ikke kjøpt noen fiskebøker enda, kjøper det også på lørdag men her er listen:

10-15 neontetra
5-8 guppy
2 algespisere
2 scalarer ( blir karet for lite for disse? )

og det er egentlig de jeg foreløpis har planer om å kjøpe, hvis de går sammen? også lurte jeg på hvor jeg kan så kjøpt chinchilla-sand, som jeg skal ha i bunnn av akvariet!

gleder meg så utrolig til å få satt opp akvariet! det vanskligste blir nok å gå i dyrebutikker og IKKE kjøpe fisk før nyttår!!

Jeg hadde nok kjøpt fluval 4 + og en tetratec HT 150 varmekolbe.

Eller større da. Jeg har dette i en 90 liter.. (Meget overdimesnjonert.)

Men også meget fornøyd med hvor lite den bråker, og bruker vennligheten.
takk for tips
hvor får jeg kjøpt disse og hvor mye koster de?
Karet blir for lite til Scalare, disse trenger minst det dobbelte. Om du ikke alt har kjøpt dem ville jeg sett på en annen ciklide, sommerfuglciklide feks.
En Fluval4+ kan funke, men blir knapt om du skal ha mer fisk enn det du beskriver i startinnlegget, evt feks Tetratec Ex700 om du vil ha utvendig filter.
Fluval4+ får du kjøpt billigst hos Aquamanias.
Eller eheim 2224 et dyrt men veldig bra filter, eheim er det beste på markedet innen filter.
takk for svar
jeg har ikke kjøpt noen fisker enda, har ikke akvariet en gang
jeg har nok planer om å ha flere fisker en det som er på "listen" foreløpig. men ikke så mange helt til å begynne med.
jeg har egentlig mest lyst på innvendig filter siden akvariet er uten skap og det ikke er noen steder å gjemme pumpa.
men er jeg nødt til å ha varmekolbe?
Isabella
takk for tips :) hvor får jeg kjøpt disse og hvor mye koster de?

Tror de er her.
http://www.tropefisk.no/shop/frontpage.html
Jeg kjøpte fra aquamanias, men anbefaler å styre unn han.
Isabella
men er jeg nødt til å ha varmekolbe?

Ja.. MÅ vel ikke ha, men kan ikke se noen grunn til å ikke ha det.
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap