For mange fisk?

Hei folkens.
Jeg har hatt akvariet i en mnd nå ca, og har en del fisk, planter og snegler oppi.

Til nå har jeg:
3 Blå Guramier (2 damer, 1 hann)
3 Ancistruser (2 Damer, 1 hann)
4 Khuli(skrevet riktig?) åler (Ukjent kjønn)
5 Røde Fantomtetra
5 Svarte Fantomtetra
6 Indiske glassmaller
Og når jeg får sneglene mine, vil jeg til sammen ha ca 15-20 tror jeg. Eplesnegler, og sandsnegler.

Om det har noe å si, har jeg ca 15-20 planter, så akvariet mitt er ganske grønt, hehe.

Spørsmålet mitt er, at jeg har tenkt til et siste innkjøp av fisk. Jeg har nettopp blitt kvitt Hvitprikk på de røde fantomtetraene mine (Skjønner ikke hvorfor BARE de ble rammet? De var ganske kraftig rammet også), og når de har begynt å farte rundt, gikk det opp for meg hvor lyst jeg hadde på en større stim av fantomtetraene mine.

Jeg har et 160l akvariet, og det er greit med plass, men er litt usikker på antallet jeg vil kjøpe.
Jeg planlegger å kjøpe 10 svarte, og 10 røde fantomtetraer til, og så slutte helt med innkjøp av fisk. Vil jeg overfylle akvariet da? Bør jeg heller ta 5 av begge fargene, eller er det allerede litt for fult egentlig?

Hei.

Mange vil nok vite hva slags filter du har før de svarer på antall fisk.
Filteret er veldig viktig med tanke på hvor mange fisk du kan ha.
Jeg har Eheim 2213.
Jeg vil uansett si det er fullt. Guramiene og Ancistrusene gjør mye av seg når de blir store.

-Tim
Tim
Jeg vil uansett si det er fullt. Guramiene og Ancistrusene gjør mye av seg når de blir store. -Tim

Ja ok. Det var jo litt kjipt.
Men det er vel ikke FOR fult? Slik som det er nå altså.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap