Får ikke eheim 2076 igang

Renset monsterpumpa for første gang og møter det vanlige problemet for noobs som meg- pumpa vi ikke starte opp.

Pumpa har jo en sånn "hjelpepumpespak" på toppen jeg har prøvd flittig, hprøvd å suge i utblåsningen og blåse i innsugingen..men pumpa lyser fortsatt på "oppstarten" altså den fasen hvor pumpa skal fylle seg før den starter opp. Noen tips?
Ingen forslag? Pumpa har stått noen timer nå så begynner bli litt småstressa her...
Virker som du kanske ikke har nok vann i den.

Hadde eheim P. 2 en gang og fikk jeg en luftbobble i pumpa ville den ikke starte
Når jeg får slike problemer med den gamle 2213 pumpa bare snur jeg den opp ned så funker det-men dette er en svær sak jeg ikke kan snu på Jeg trodde ikke denne skulle fylles helt opp med vann jeg?

I bruskanvisningen står detr ikke noe om det...
Kan du fylle bøtten manuelt, feks med litermål eller slange? Fylle til kanten, sette på lokket, sette i stikkontakten.
Impelleren/motoren er satt skikkelig sammen?
Nå pumper den- vet ikke helt hvorfor men den har stått og jobbet for seg selv en halvtimes tid nå så ahr den nok plutselig fått "drag" i vannet Håper bakteriekulturene har overlevd nedi bøtta der.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap