Mistanke om camallanus

Er ikke helt sikker på om den ene molly jeg har er infisert. Synes jeg så en tynn liten orm ved endetarmen. Mollyen er orange og gattfinnen er mørke så derfor gjør det enda vanskeliger å bekrefte om jeg observerte korrekt.

Hvor kan jeg kjøpe noe middel mot dette og hva burde jeg bruke om jeg klarer å finne ut om fisken har endetarmsorm ?

Takker om det kommer noen råd og tips
Denne medisinen skal vistnok hjelpe mot camallanus. Desverre er den ikke å få kjøpt i norge, men kan bestilles på nettet om man tar sjansen på at den ikke forsvinner i tollen.

Jeg skal ikke oppfordre deg til å bestille medisin som ikke finnes i butikker her hjemme da denne typen medisiner krever vetrinærs samtykke.
Jeg har den, men det hjelper nok desverre ikke deg.
så medesin som virker blir ikke solgt i norge ?
Sera Nematol er å få kjøpt i Norge. Kontakt en zoobutikk og hør om de kan bestille inn dette Sera-produktet for deg. Dette er en liste over fiskemedisiner fra NZB i Norge, Sera Nematol finnes på side 4.

Les også denne tråden om temaet og denne.
Takker for lenker. Noen av disse fant jeg i natt da jeg leste posten ang sera nematol. Om den koster 400-600 kroner her i Norge frister det nesten mer å bestille fra utlandet og ta sjansen. ca 200 kroner med frakt.
Nå er jeg ganske sikker at det er Camallanus. En hvit molly har en liten rød "flis" henge ute når den er i ro. Med en gang den svømmer forsvinner den lille røde tråden inn i tarmen. Den andre orange mollyen har blitt ganske mager og gjemmer seg veldig ofte.
Det er vel bare å prøve å få tak i Sera Nematol ?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap