Platyene gjemmer seg for kampfisken

Først: jeg er komplett nybegynner.

Jeg har et 54 liters akvarium og har følgende fisker;
1 kampfisk (satt inn etter 2 uker..)
5 black molly (satt inn etter 2,5 uker)

Disse svømte rundt i fred og fordragelighet mellom
steiner og planter (har forøvrig 11 planter - hele bakveggen
er dekket.)

Så i dag tenkte jeg å berike karet med noen nye venner.
3 platy (orange med svarte finner) jumpet uti, men
ble raskt jaget av kampfisken. Synes han ble litt pågående
på mollyene også. Når jeg ser på karet nå, er platyene
borte. Jeg må lete før jeg finner dem innimellom pantene. De kommer
bare unntaksvis frem i fronten av karet.

Så jeg lurer på følgende:

er dette noe som "går seg til" etterhvert, eller må jeg
rett og slett levere tilbake platyene eller kampfisken? Jeg vil jo ikke ha fisk
som må leve i frykt heller.

Og noen andre ting..
Hvor ofte skal jeg bytte vann? Jeg leser så mye motstridende.
Han i dyrebutikken sa en gang pr mnd (er ikke det litt for sjeldent?)

Hvor mye mat skal jeg gi nå i startfasen?
Kampfisken har fått ca 2 kuler av kampfiskmat. (på boksen står det
4-5 kuler daglig). Mollyene har ikke fått noe de 3 dagene jeg har hatt de.

Veldig takknemlig for svar!!

Kampfisker kan være slemme mot andre fisk, eller ikke kommer helt an på kampfisken sin personlighet. Selv ville jeg enten levert tilbake kampfisken, eller kjøpt et nytt kar til den. Den kan drepe de andre fiskene. Eller påføre dem stress eller skader.

den offistielle vannbyttingsrutinen er 30% vann hver uke eller mer vis du har sykdom i karet
-Knut
Kampfisker kan være slemme mot andre fisk, eller ikke kommer helt an på kampfisken sin personlighet. Selv ville jeg enten levert tilbake kampfisken, eller kjøpt et nytt kar til den. Den kan drepe de andre fiskene. Eller påføre dem stress eller skader. den offistielle vannbyttingsrutinen er 30% vann hver uke eller mer vis du har sykdom i karet

Tusen takk for svar!