Mels akvarium

Ja etter å ha vært her inne en stund og lest diverse personlige tråder, så fant jeg ut at jeg kunne tenkt meg å lage en selv.

Jeg vil her skrive litt om mine akvarium og mitt liv.

Jeg er 21 år gammel og bor i nordnorge, nærmere bestemt Nesna.
Jeg er utdannet hjelpepleier og studerer sykepleie på 2 året.
I og med at jeg går desentralisert (for å slippe å flytte), så innbærer det at jeg er mye borte fra leiligheten min og dermed fiskene mine
Derfor blir denne tråden også en plass jeg kan gjemme bildene mine slik at jeg kan se de når jeg er borte

Jeg har for tiden 7 akvarium, derav 4 stk er oppe og går.
Det er storkaret på 285L som inneholder en salig fiskesuppe, og overbefolket delux.
Småkarene på 40L, 22L og 20L, som alle inneholder forskjellige varianter av guppyer og reker.

I storkaret mitt er det nå, 8 scalarer (alle i forskjellige størrelser), 6 sverddrager, 5 øksefisk, ca 20 sort tetra, ukjent antall platyer, 2 hanner og 4 hunner av apistogramma aggazizzi, ukjent antall ansictruser (et lekspar), 1 plakatkampfisk, 5-6 kampfisk hunner, 3 perlegurami (tror det er det) og et par dverggurami, corydoras trillienatus og c. paleatus. en saftig fiskeblanding, heldigvis så skal flere av fiskene få nye hjem i de to karene jeg har stående på vent til over jul. Dette er 2 stk 100L kar, disse kommer opp over jul da pappa forhåpentligvis er ferdig med reolen da.

I småkarene går det;
40L; flere små ansictruser til oppforing, guppyer (kulturvariant), og noen black mollyer og ukjent rase dvergreker.
22L; går det vildguppy fra brasil, disse skal få et nytt hjem i en 26L med bedre filtrering over jul.
20L; her går det endlers og corydoras pygmeus og reker.

Og får dere sier noe, ja jeg vet mange av fiskene mine ikke går sammen, og ja jeg vet mange har for dårlig plass. og jeg er helt klar over det.
Og mange av fiskene får nye hjem i nye kar over jul.