Mosevegg

Kunne tenke meg mossevegg i mitt akvarium men vet ikke hvor jeg får tak i det. Noen som vet hvor, eller noen som har noe de vil selge. Skal ha til et 120L
Hehe, det er faktisk en som selger det her på forumet. Se her.
Ja jeg har mailet litt med hun og det er alt for lite Eller takk for tipset
Ahh, da beklager jeg. Så ikke før nå at den var 20x30
Søkte litt på forumet, og fant denne Les den. Der er det mange gode forslag hvor man til tider på forskjellige steder kan finne dette!

Om du finner, så husk å si i fra om hvor Lykke til!
Kjøpte slik plast av en her, men han fjernet annonsen da det viste seg at materialet fikk man til slikk og ingenting på plantasjen. Slik som man hadde i gamle strandposer.
Skal faktisk sette opp med sugekopper de nærmeste dagene.

Lagde en av netting for et halvtår siden. Skulle være rustfri, men var tydeligvis bare galvanisert så. Da var det bare å kaste.
Det er jo ikke farlig om det ruster da.. Hvertfall ikke ut i fra det jeg har lest og forstått. Det blir jo bare ett lite tilskudd av jern og næring

Nå vet jo ikke jeg hva galvanisert er, men det er kanskje ett giftig middel?
Hei, dette prosjektet hadde jeg og, for et par år siden. Kjøpte de dyre nettings platene, som kom med sugekopper, fra, hmm, Singapore tror jeg. Var en god stund før jeg fant ut at plantasjen også hadde.

Dette var inspirasjonskilden-

http://www.aquariumplantsandsupplies.com/blog/aquarium-tips/who-else-wish-to-know-how-to-diy-make-a-moss-background-in-aquarium/

og

http://www.aquarticles.com/articles/plants/leong_Moss_Wall.html

Jeg satte opp dette i et 120 l Juwel Lido, 60 cm høy, med T-5. Jeg brukte Riccia fluitans, gaffelmose. Mosen ble knallfin helt øverst og ca 30 cm nedover. Nedover fra dette var vekst sparsom og totalt fraværende enkelte steder. Måten jeg festet den gjorde det umulig å snu det. Gaffelmose, mens vakker, viste seg til å være for løs for størrelsen av hullene i nettingen jeg brukte og jeg hadde mose absolutt overalt. Vakkert, men ikke det jeg ønsket meg.

Ga opp etter ca 8 måneder, demonterte, ga bort mosen, og kastet mine plastplater fra Singapore .
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap