Alder på brukte kar

Er det noen som har noen bestemte meninger om hvor gammelt et brukt kar er før det burde fullstendig uaktuelt å vurdere å kjøpe? Har kun kjøpte brukte til meg selv, men skal nå ut og gjøre det for noen andre......
Alder har ingenting å si for meg. Strengt tatt; hadde jeg fått tak i et ordentlig gammelt ett hadde det vært kulere enn "dagens plastkar".

Man bør uansett silikonere karene på nytt og da blir det jo tett, uavhengig om karet er 3 eller 30 år.
kult, takk for svaret.

fiskevennlig silikon i karet, som silikon ved alt? skrape, renske for smuss, smøre på, forsøke å ikke kline det over alt i nærheten?
Kjøp akvariesilikon på Clas Ohlson. Det må skrapes av gammel silikon (evt. kitt om det er ordentlig gammelt kar), renses med aceton og påføres ny silikon langs alle kanter på innsiden. Det ligger mange poster her på forumet om akkurat fremgangsmåte, så søk litt rundt så finner du gode råd.

Lykke til.

om silikonet er mykt og fint holder det godt, alder i seg selv spiller ingen rolle.
Aqvaline eller akvastabil
-kjøpte akvariet da jeg var 15 år,er nå 50+.
-karret er fortsatt i drift,men har hatt lengre tørre perioder.
-brukte akvarier bør være i drift og bør sees før kjøp,størrelse,form,lystopp,slangegjennomføringer til pumper.m.m.riper er vannskelige å se med vann i karett.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap