Sletting av annonser??

Hvorfor kan moderatorene slette to av mine annonser uten gyldig grunn? Jeg selger bambushuler og mosekuler helt privat. Har gjort dette noen mnd, og har en masse fornøyde kunder\co-akvarister. Dette fører også til økt bruk av Akvaforum. Er dette ikke noe AF ønsker? Så plutselig blir alt slettet, fordi noen har sagt jeg har egen virksomhet?? Dette har jeg altså IKKE, men vurderer oppstart i 2010, men da KUN salg av eget fiske oppdrett fra mitt eget Hobbyrom.

Det som er skjedd her er både useriøst og frekt! Til dere som har bestilt via annonsene mine, så får dere varene, selv om annonsene er borte.
Grenser
Hvor går grensa på vanlig selger å stor selger ?

Det finnes en hel del hær inne som selger med overskdd, burde vi da slette alt ?
Fordeler plussmedlem??
Hvor ble de av plutselig? Skal vi som som plussmedlem kun få lov å kjøpe ting? eller gi bort ting?
Noen som har lyst til å si noe hvor grensa bør gå?

Bør gratis annonser være for den som bare har noe utstyr/fisk/planter osv som er blitt til overs?

Salg av yngels som er til overs?

Til de som kjøper varer inn i større kvanta for så dele dette opp i mindre kvanta og selger dette?

Hva med de som importerer?

Hva med de som produserer varer/planter/fisk og andre dyr for salg?

Jeg tenker ihvertfall at når en bruker begrepet "kunder" om de som handler på dine annonser på forumet er du over en grense.
Personlig synes jeg grensen bør gå mellom privat salg og de som har registrert firma med egent org. nummer og har kjøp og salg av akvarie utstyr/fisk etc som en profesjon. De som er profesjonelle bør betale for sine annonser men fortsatt kunne annonsere her.

Dersom det skal bli så at det ikke skal kunne selges utstyr som du enten har kjøpt i litt for stort kvanta, brukt utstyr og oppdrett fra egne akvariene til medlemmer av forumet så kan AF like gjerne stenge hele stedet for rubrikkannonser. Personlig tror jeg ikke det bør være AF sitt standpunkt, det fremmer i hvert fall ikke akvariehobbyen.

Om grensen går ved begrepet kunder, synes jeg synes jeg får stå for den enkeltes uttalelser - uansett i vanlig språk så vil man kunne benytte begrepet kunde dersom noe blir solgt til en annen person... uavhengig av mengde.
Definisjon av kunde
Kunde: Kunde referer til et individ eller en husstand som kjøper varer og tjenester(jmfr Wikipedia) Dette er vel naturlig i en SALGS rubrikk?

Hvor går grensen mellom en storselger og en privatperson? antall annonser? Det er mange personer her inne som har flere enn 5 annonser her inne.. er DET storselger? Hva med å sette beløpet til 50kr pr.mnd for storselger( inkl 3 annonser), HVIS pluss medlem? I dag er det ingen forskjell på Storselger eller Forhandler.
Enig med hansm her.
HansM
Personlig synes jeg grensen bør gå mellom privat salg og de som har registrert firma med egent org. nummer og har kjøp og salg av akvarie utstyr/fisk etc som en profesjon. De som er profesjonelle bør betale for sine annonser men fortsatt kunne annonsere her. Dersom det skal bli så at det ikke skal kunne selges utstyr som du enten har kjøpt i litt for stort kvanta, brukt utstyr og oppdrett fra egne akvariene til medlemmer av forumet så kan AF like gjerne stenge hele stedet for rubrikkannonser. Personlig tror jeg ikke det bør være AF sitt standpunkt, det fremmer i hvert fall ikke akvariehobbyen. Om grensen går ved begrepet kunder, synes jeg synes jeg får stå for den enkeltes uttalelser - uansett i vanlig språk så vil man kunne benytte begrepet kunde dersom noe blir solgt til en annen person... uavhengig av mengde.

Registrert Firma = Forhandler
Alt annet er privat
Hm, dette var vist litt betent. Hvis jeg, Nils mener at når noen bruker begrep som kunder er en over en grense står det selvfølgelig for min egen regning, HansM.

Men jeg mener nå heller ikke at det nødvendigvis bør være slik at skille bør gå mellom registrert firma med org. nummer og alle andre.

Noen flere som har noen innspill?
Ved fare for å få mine annonser slettet skal jeg likevel uttale meg på et såpass viktig tema.
Jeg for min egendel kjøper ofte inn ting i større kvantum når jeg skal ha noe(dette pga det er ofte den første gjenstanden man kjøper som koster store deler av frakten fra utlandet) Og det hjelper meg også med å ikke gå noe særlig i minus med hobbyen(har ikke stort med penger at det gjør noe)

Nå er det jo slik at det er skille mellom storselger og firma (bør dette være her, det synst ikke jeg) og da er det ikke lett og si hvor det skal gå. Det som uansett er merkelig at det er samme pris for storselger og kommersielle forhandlere, og disse får vel også lenke til hjemmesiden sin i annonsen.

Jeg synst storselger burde vært fjerna da, om man tjener rundt 30k på en hobby i året så er grunnlag til å kreve skatt og det blir sett på som et foretak.

Om det er hvor mye en selger for som skal avgjøre om man er storselger eller ikke så vil jo de som selger store akvarium slite litt.

Uansett hvordan AF ser på saken angående annonser så synst jeg de burde ta kontakt med de det gjelder før de sletter annonsen til de, så de hvertfall kan ta vare på det som står i de til annonsering et annet sted
Tenker litt samme som POM her, om jeg trapper ned, blir jeg automatisk storselger da?
I alle tilfeller synes jeg det er alt annet enn greit at moderatorer sletter annonser som ikke klart bryter relgeverket uten å ta kontakt med selger først.
Enig med trond
Trond Ferkingstad
Ved fare for å få mine annonser slettet skal jeg likevel uttale meg på et såpass viktig tema. Jeg for min egendel kjøper ofte inn ting i større kvantum når jeg skal ha noe(dette pga det er ofte den første gjenstanden man kjøper som koster store deler av frakten fra utlandet) Og det hjelper meg også med å ikke gå noe særlig i minus med hobbyen(har ikke stort med penger at det gjør noe) Nå er det jo slik at det er skille mellom storselger og firma (bør dette være her, det synst ikke jeg) og da er det ikke lett og si hvor det skal gå. Det som uansett er merkelig at det er samme pris for storselger og kommersielle forhandlere, og disse får vel også lenke til hjemmesiden sin i annonsen. Jeg synst storselger burde vært fjerna da, om man tjener rundt 30k på en hobby i året så er grunnlag til å kreve skatt og det blir sett på som et foretak. Om det er hvor mye en selger for som skal avgjøre om man er storselger eller ikke så vil jo de som selger store akvarium slite litt. Uansett hvordan AF ser på saken angående annonser så synst jeg de burde ta kontakt med de det gjelder før de sletter annonsen til de, så de hvertfall kan ta vare på det som står i de til annonsering et annet sted

Jeg ser på meg selv som en meget seriøs akvarist, med bra omdømme. Annonsene mine er noe jeg bruker masse tid på, da jeg vil det skal se proft ut, og ikke noe "jalla jalla". Så når mine to annonser nå ble sletta, ble jeg utrolig skuffa! Det er lagt ned arbeid i dette tross alt. Ingen henvendelser i forkant, bare en beskjed om på mail: Pga din virksomhet, er annonsene dine slettet, og du må opprette nye som Storselger\Forhandler til 125kr pr.mnd...

Jeg blir langtifra rik på mine annonser, og gjør dette for å tilby mine ting til andre akvarister, som ikke har denne muligheten jeg har. Har solgt eikeblader til NordNorge, pga det ikke er å oppdrive.. Jeg er da ingen Storselger pga det? Billige algekuler finnes ikke overalt. Bambushulene mine finnes slettes ikke overalt. Hva er så galt med at jeg tilbyr dette til Akvaforums medlemmer? Jeg er fortsatt privatperson, og ingen firma.

PS! Håper dere har ivaretatt annonsene mine.
Hvis man registrerer seg som storselger, blir dette å stå noen steder?
Ser at det er mange som selger i store kvanta, men vet ikke om disse er storselgere, eller privatselgere... (dumt hvis noen blir stemplet som storselgere, og andre ikke...)
Dette skillet mellom privatselger og storselger er for vagt. Akvaforum burde ordnet dette til å bare være privatselger, og firma.
AF bør ta en stilling til dette , det er klar forskjell på storselger og frima.
å sette begge på likt nivå er feil, hvis i verstefall kunna vert en redusert pris på storselger enn hva den er nå. Greit nokk at folk med firma , blir pålagt et gebyr for å få firmalogo og allt derre dær, men å skille salg og storkunde blir veldig diffust for meg altså . Reglene hær er lite gjennomtenkt, og bør revurderes.
Atle Abel Salvesen
Jeg blir langtifra rik på mine annonser, og gjør dette for å tilby mine ting til andre akvarister, som ikke har denne muligheten jeg har. .

Flisespikkeri dette! Dine ting?

Står jo i annonsen din at bambushulene kommer i fra Kina, og mosekulenen selger du i pk. a 10 stk.!?

149,- kr. pr. mnd har du sikkert råd til
Stemmer det janne
Men det er ikke rare fortjenesten her. Jeg må tross alt kjøpe inn selv, og dekke frakt. Jeg har full jobbutenom , hvor jeg tjener mine penger. Dette er hobby, hvor jeg er så heldig å få tilgang på ting som folk her inne har nytte av. Poenget her er at annonsene blei sletta - uten forvarsel. Hvem skal bestemme hvem som er storselger? Skal alle som selger noe være storselgere da? Hvor mange mosekuler må en selge ila ett år for å være storselger? Hvor ble fordelene av med å betale seg inn som plussmedlem?
Atle Abel Salvesen
Jeg ser på meg selv som en meget seriøs akvarist, med bra omdømme. Annonsene mine er noe jeg bruker masse tid på, da jeg vil det skal se proft ut..........du må opprette nye som Storselger\Forhandler til 125kr pr.mnd...

Hvis jeg får lov å gi et velment råd....

Du er mye mere proff enn en amatør som selger unna overskudd av yngel og planter. Du er importør.

Da er det vel en fordel at annonsen klart og tydelig markerer at her er det snakk om en som driver profft, om enn i det små.

Skal du lykkes som importør må du framstå som seriøs og høflig. Du har et navn, et rykte og en image å ta vare på.

Tror du noen gidder gjøre business med en som krangler over at han må betale for annonser? Sannsynligheter er vel stor for at han også krangler over mer viktige ting?
Nils Vollstad
Noen som har lyst til å si noe hvor grensa bør gå? Bør gratis annonser være for den som bare har noe utstyr/fisk/planter osv som er blitt til overs? Salg av yngels som er til overs? Til de som kjøper varer inn i større kvanta for så dele dette opp i mindre kvanta og selger dette? Hva med de som importerer? Hva med de som produserer varer/planter/fisk og andre dyr for salg? Jeg tenker ihvertfall at når en bruker begrepet "kunder" om de som handler på dine annonser på forumet er du over en grense.

Mitt forslag:
Gratis:
- Amatører med egenoppdrettede planter og fisk.
- Brukt utstyr en har brukt selv.

:)
Mitt forslag:

Lag klare retningslinjer på hvem som er privat/storselger og firma.
Da er det lettere å for alle å vite hvor de står.
Hvordan dere gjør det legger jeg meg ikke opp i.

Håper bare at dere gjør det på en slik måte at brukerne ikke hopper over til andre forum
Akvaimport-Din reke/skalldyr og L-mallespesialist i Stavanger/Rogaland.
Sjeldne og flotte L-maller,reker,stimfisker,planter.Billig akvarieutstyr.
Kom å slå av en akvaprat!
Alle ska få! Vi skaffer deg det du vil ha.

Atle: 92862494
Tommy: 40237525
InformasjonSted:
Brattåsveien 10a, 1etg
Stavanger, Norway, 4016Telefon:
92862494 / 40237525man:
17:00 - 22:00

Dette er hentet fra Facebooksiden deres. Det ser da virkelig ut som dere driver butikk da....
Ebbeto
Jeg er enig i mye av det du sier her. Poenget mitt her er ikke at jeg IKKE vil betale for annonser, men denne dialogen har jeg med webmaster og moderator.
Det bør være forskjell mellom Storselger og Forhandler. Skal alle som selger noe her være storselgere da? Finnes folk med 5-10 annonser ukentlig her inne...

Utgangspunktet her var at annonsene mine blei sletta uten forvarsel. Jeg er ikke kranglete eller noe slikt. Men da jeg ikke er verken storselger eller forhandler (i mine øyne ihvertfall), synes jeg det er dumt å bli "satt en strek over" sånn helt uten videre. Jeg har forøvrig fått en beklagelse fra Moderator her inne på akkurat dette, som jeg ble glad for. Jeg er heller ingen importør som du sier, men har bekjente som driver inne dette markedet i Kina. Jeg er bare en privatperson som tilbyr noe av det jeg har å tilby til andre akvarister. Jeg betalte meg inn som plussmedlem, nettopp for å gi noe tilbake til Akvaforum.
2stk annonser for en privatperson i 12mnd er 3000kr, og for en forhandler er sikkert ikke dette noen sak.
Tilfeldig bekjentskap
© Ivan Syversen
Reklame for plussmedlemskap