Rødmunner og kardinaler - spiser de yngel?

Har et kar med palettyngel + palettforeldre.
Så har jeg ett kar med røddmunn- og kardinaltetraer, kuhliiåler og ancistruser.
Videre oppi her er det planlagt å ha regnbueciklider.

Nå skal palettene til et nytt hjem, og for å slippe å opprettholde to kar, tenkte jeg å sette yngelen over i karret med de andre fiskene, slik at de der kan vokse seg så store at også de kan få nye hjem.

Men vil de leve opp der, eller vil de bli spist av de andre?

De er ca 0,5 cm lange.
Yngel er snacks
Vil nok påstå at de er i faresonen for å bli,spist opp ja,.
rødmunn og kardinaler spiser alt som er smått nok til å spises,deriblant yngel
de blir nok spist ja etter mi erfaring BØR du ikke ha yngel som er under en cm blant andre voksne fisker. kardinal eter det som er lite nokk til og komme inn i munnen. samme gjør rødmunn;P
Da ble jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre...

Ikke det at jeg er opptatt av at yngelen skal vokser opp, da jeg uansett må gi de bort, men tenkte at det kanskje ble litt dyreplageri-aktig å sette de inn i det karret...At de jages med ett utfall: å bli spist.

Tenkte de bare skulle få vokse seg så stor at de også kunne gis bort, slik som jeg skal med foreldrepalettene....

Hadde ikke helt hjerte til å avlive de heller...

Hva synes dere?

nei ingen vits i og avlive de. det er en ganske populær fisk som sikkert noen vil bytte mot andre fisk med..

og hvis du putter yngelen nedi så hvil det nok ikke gå lange tia før de blir oppspist.. mine jikk nesten ikke oppi akvariet før de blei spist

men synes du bør ta vare på yngelen så lenge du kan får det er jo gøy og følge med utvikklinga ;P

og det er ikke sikkert mer en ett par som blir voksne med det er stor dødlighet blant yngelen
ok, får se hva jeg gjør.

Er ikke så interessert i å følge med yngelen for å være helt ærlig

Trenger egentlig å ta ned karret de går i (de blir de eneste som blir igjen der), da jeg trenger benkplassen til noe annet, og ikke vil ha begge karrene gående.

Ikke er de så lett å få gitt bort her heller, da det virker som om det er en overflod av paletter her i området..Butikken får dem gratis inn fra folk som trenger å bli kvitt yngel..
mn du kan jo sikkert prøve med en ned i akvariet og tar ut tetrane i et annet akvarium, så pytter du yngelen med foreldrene nedi så la de vær i fred i ca et døgn så putter du tetranne nedi igjen foreldre instinktet vil gjør at palettene passer på yngelen til de blir stor nok. så viss du ikke vil ha de i et annet akvarium så vil ej anbefale og gjøre det
Foreldrene har jeg ikke lengre, skal ikke ha paletter i karret.

Disse er tydeligvis ikke så lette å bli kvitt her i Lofoten,har lagt ut annonser på at de gis bort, men virker ikke som om noen er interessert.

Har solgt karret yngelen går i, så om ikke lenge må de ut av det. Ser ut til at de må avlives dessverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap