Ph øker over tid!

Sliter med å få stabile verdier i karet mitt. Det er under innkjøring så uten fisk. Når jeg testet vannet for en uke siden lå ph på ca 6,5 etter at jeg hadde tilsatt ph/kh minus fra tetra. (i krana ligger det på 7,5 - 8) Men nå lå ph på 7,5 altså en økning. Hva kan øke ph? Jeg har ingen kalk holdige steiner og en del røtter så da trodde jeg ph isåfall skulle synke over tid. Kh ligger på 2. Vil ha ph på 6,5, men viktigst at det er stabilt. Hva må jeg gjøre?
Kan slenge med at Gh har sunket fra 4 til 2 på en uke også! Hva er det som skjer?
Er Kh`en på 2 i kranvannet?
Kh ligger på mellom 2 og tre i krana.
Syns også det ksn være vanskelig å se fargenyansene på tetra dråpetestene. Er JBL testene enklere å lese av? Og er de like lette og forståelige som tetra?
Har ikke prøvd jbl sin ph test, men nitrit testen er like enkel iallefall.
Ph
hei testene til jbl er like enkelt å lese av som tetra sine,og er mer nøyaktige enn tetra testene,tar et eksempel gh test tetra sin viser gh9 mens jbl sin viser gh5
Prøv å bruk eikebarkekstrakt for å senke ph.
Eg brukte tetra sin ph/kh minus og hadde akkurat samme problem som deg med at phen økte etter kort tid. Etter eg begynnte med eikebarkekstrakt har phen vært stabil.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap