Venusfisk og kampfisk?

Hei!

Jeg lurer på om det går bra å ha venusfisk sammen med kampfisk?

Venusfisken er jo ganske fargerik på finnene; vil dette egge kampfisken til fight?

Karet det gjelder er på 150 liter. Skal også antakelig ha kuhliål i karet, men ingenting er bestemt ennå.

EDIT: Så akkurat at de ønsker foreskjellige temperaturer; var jo veldig lavt på venusfisk så jeg; hadde tenkt å ha 25 grader i karet. Men det er altså utenfor venusfiskens trivselstemperatur?
ikke no problem, har 24-26 i kara mine og de yngler og står i. veldig hardfør og pen fisk hvordan det går med kampfisk med dem vet jeg ikke da jeg ikke har de sammen ennå
Har hatt Kardinal tetra og kampfisk sammen, det gikk veldig bra (: Vet ikke om det er noe forskjell, men tror ikke det.
jeg har 10 venusfisker med kampfiskene mine, dette var den eneste de anbefalte til kampfisk i dyrebutikken her, går helt fint
Takk for alle svar!

Da ser det ut til at dette kan funke. Er noen uker fram i tid, så jeg rekker å tenke litt over om jeg skal gjøre det eller ikke. Men det er godt å høre at flere har kampfisk og venusfisker sammen uten problemer. : )
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap