Kjøpe fisk i en butikk langt unna?

Hei!

Vi skal en tur innom tromsø i mårra og lurer på hvor lenge fiskene kan være i posene de blir lagt i i butikken. Vi bor jo et godt stykke unna Tromsø.

Er det noen som har erfaring med å kjøpe fisk som var et godt sted unna der de bodde?

Takk for all hjelp
Fiskene kan tåle ganske lang reise, pass på at temperaturen er mest mulig stabil. De bør derfor pakkes inn i isolerende matriale.
Posene burde ha mest mulig luft, og færre fisk pr pose er bra. Man kan også tilføre posene oksygen, ellere oksygen i form av tabletter.
Om du ikke får oksygen, så kan du åpne posene underveis for å tilføre frisk luft, men da skal det ha gått en del timer.
Blir turen veldig lang, så må man nok regne med noe frafall på grunn av stress

Fiskene er i utgangspunktet fraktet med fly fra andre siden av kloden på denne måten...

Hvor langt skal du reise?

Lang transport på fisk
kommer vel litt an på hvordan de er pakket, antal fisk i posen, temperatur under transporten,.
du vet at fisk som sendes til dyrebutikkene kommer med enten bil eller fly, fra sverige, danmark og elelrs i europa,.
transportiden er ofte noen timer/døgn,. men går stort sett bra,. noe frafall er der..
så til ditt spm,. så lenge det ikke er overfult i posen av fisk, og den transporteres uten å miste temperatur,. feks i transportkasser de, har slike på dyrebutikken(isopor kasser) så skulle fiskene klare seg ganske lenge,.

Reisen tar max 26 timer, takk for all hjelp

(Hadde ikke tenkt å kjøpe masser av fisk, må først se hva slags fisk de har
En kjølebag kan du også ta med deg ..... vet man kan ha noe som heter heat pac oppi den som holder på temraturen...... kommer også helt ann på hvordan fisk du skal kjøpe.... du bør kansje sjekke her i fiskebasen hvilke fisk du ønsker deg før du tar turen , eventuellt få reservert fisk i butikken før du drar....
Nå har jeg kjøpt fisk
Nå har jeg kjørt to gullguramier (ho og hann) og 4 av en cory-art jeg ikke er helt sikker på hvilken er, den er sølv med svarte prikker.

De står på stuebordet i temperatur på 25 grader. Der skal de stå i åpen pose til i morgen tidlig og så skal vi kjør med dem til akvariet jeg har på sortland. Regner med å være der i 4-hall 5 tia i morgen.

Nå krysser jeg fingrene for at allt går bra
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap