Ene planten min er i ferd med å visne

Hvis jeg har kviteringa fra dyrebutikken, kan jeg gå og bytte den i en annen plante som tåler vannverdiene i tanken min, eller er den dødsdømt?
Det blir vel litt som å kjøpe en potteplante i butikken og så gå tilbake etter noen uker og forlange ny fordi den visnet
Jeg tror ikke det går an å forlange ny plante, nei. De vet jo ikke hva du har gjort med den. Ikke med mindre dette skjedde dagen etter at du kjøpte den da.

Hva slags plante er det, forresten? Vet du det?
Husker ikke om jeg fikk et navnemerke med da jeg kjøpte den, men jeg mener å huske den stod o samme tank som den andre planten min som klarer seg bra.

Tenkte jeg skulle ta meg turen til dyresjappa med en vannprøve, kvittering, og planten. Har tross alt bare hatt den i en to-tre dager.

På en annen dyrebutikk i strøket sa dem at jeg kunne ta med planten dersom den bare var i faresonen. Ergo ikke død enda, men bare begyndt å visne. Dermed kunne dem ta planten tilbake for healing mens du fikk en ny.
Vet ikke om dette er policy'en på den andre butikken, men det kunne vært verdt et forsøk.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap