Filtrering i en 325 eller 375 liter

Skal gå til innkjøp av en 325 eller 375 liter etter jul. Skal ha Tropheus i karet. Trenger tips anngående filtrering. Skal ha en innvendig bakgrunn. Holder det med filterløsning med sirkulasjonspumpe, blåfilter og bioballer bak bakgrunnen, eller bør jeg bruke en utvendig pumpe og feste denne til bakgrunnen?

Bruk et eller to utvendig filtere, da tropheus spiser mye og dermed og produserer mye avfall.
hvilken utvendig pumpe vil du anbefale?

Det holder med en hvis jeg velger en Fluval Fx5ikke sant-.
FX5 kan brukes, eller 2080, 2260 osv
Filter forslag
jeg er enig med nils av filter valg, men jeg har testet en eheim 2078 å er kjempe fornøyd med det filteret.
Ja, men det vil hjelpe å ha litt blåfiltermasse bak bakgrunnen, det hjelper jo pumpa, og gjør vel så det blir sjeldnere rensing
Filter
Hei, jeg har filter i mine moduler eller skjult bak innv. bakgrunn som du har tenkt til å gjøre, du får ett stooort filtervolum, og du slipper å gjøre rent filteret ofte( kanskje en gang i halvåret jeg skifter filtervatt) da det kan bli litt grått vann. Jeg sier ikke at utv. filter ikke duger men at jeg er bedre fornøyd med disse løsningene. Kan jo også kjøre FX5 i bakgrunnen sammen med den andre løsningnen du velger.

Holder Tropheus i alle mine kar, og det er som Nils sier...de kan grise !

Legger ved en link som jeg fulgte da jeg monterte filter i bakgrunnen.



Lykke til

Takker for tipset. Ja har sett den linken tidligere.

Har mest lyst til å gå for innvendig bakgrunn med filterløsning bak-
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap