Hva slags sommerfugl ciklide??

Jeg lurer på hva slags sommerfugl ciklide dette er og hvilken PH den må ha ??

mvh Linn
Det der lignet mistenkelig på variant som kalles "electric blue", opphavet er fortsatt noe uklart og det er meg ukjent om farven er arvelig eller kunstig tilført individet.

Vanlige sommerfuglciklider er fanget i vann på mellom 4.6 og 7.3 i Ph, ser ut som de fleste fangstene ligger på mellom 5 og 5.5. Det gir en pekepinn på hvilken Ph de vil trives best på.
Det er en "electric blue" ja. Fargen er ikke kunstig tilsatt e.l. Dette er en fremavlet fargevariant.
Og har samme krav til vannet som vanlig sommerfugl chiclide.
jepp det går undefr navnet "electric blue"på fiskelistene, det er som han over sier en framavlet farge og ikke kunstig tilsatt.
Får også en som heter"golden"og den har farge omtrent som en L144 og det og er en framavlet farge.
De krever likt vann som orginalen.
Noen som vet om disse har blitt drettet og hvor en i såfall finner bilder av yngel?
Ikke peilling, men kjøpt meg et parr av "Golden"varianten og forsøker og drette disse.
Så kommer garantert en tråd om det viss jeg får det til.
Inaktiv bruker
er denne "electric blue" drettet fra den bolivianske?
Nei.
Dette er bare en fargevariant av Mikrogeophagus ramirezi.
Hehe
darwin
Noen som vet om disse har blitt drettet og hvor en i såfall finner bilder av yngel?

vi har et bare lagt egg men aldry yngel hjelp
lurer på å skaffe meg denne selv.
veldig fin ciklide. hadde vært kjekt å fått yngel på!
akvafanist
lurer på å skaffe meg denne selv. veldig fin ciklide. hadde vært kjekt å fått yngel på!

er uenig.
Sett den i butikken og syntes den var overdreven......
De "ekte" sommerfuglciklidene er finere. Min mening da.
Er sikkert spesialdrettet i østen.

Espen
En ting
vor mye ga doke for deren vi ga 350 kr stk og då ver de 3 cm
det var en stiv pris, sett demfor 200 pr stk ca 3cm her i sapsborg
Okei
det sa jeg og til papp eller nermer beste så sa jeg det :de e jo dyrere en diskus:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap