Gravid platy?

Har en platy som jeg tror er gravid. Magen er stor (større enn vanlig) og rund, med litt svart i rompepartiet. Slik har den nå vært i flere uker. Har ikke sett yngen før og blir derfor litt usikker om den i hele tatt er gravid.Har hørt at spesielt platyer er yngler både titt og ofte. Noe ikke mine gjør. Har aldri hatt yngel i karet mitt, iallefall ikke synlig yngel.Hvorfor ikke det? Mulig yngelen har blitt for for andre av mine fisker. Har en bl.a. Scalare og praktbotia som jeg har skjønt kan spise yngelen. Nå har jeg satt min antagelig gravide platy over i en fødekasse i håp om at hun kanskje kan føde der. Vet mange synest det er plageri å stenge fisk inne i en liten boks, men gjør det i håp om at hun kanskje kan klare å føde der og at da yngelen ikke blir spist. Har også relativt godt med planter.
Ja da var ventetiden over....her popper det ut "babyer" i fødekassa. Spennende å se hvor mange jeg klarer å ale opp, eller har plass til i mitt 160 l :-9
Scalaren er røveren
Du har nok desverre en som elsker yngel i karet ditt, Scalarene er notoriske yngelrøvere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap