Transformator eller omformer?

Noen som vet om dette er en transformator, omformer eller noe annet? (Se bilde)

Den sitter i toppen på en Tetra Aqua Art 60l. Men lyset fungerer ikke, derfor jeg skrudde den opp for og se om jeg kunne se hva som var galt. Men ser ikke noe spessielt.

Noen som vet om jeg trenger en ny topp eller bare ny dings, eller om jeg kan koble strømmen utenom denne dingsen? Ser at strømmen kommer inn, også går det to kabler ut, et til brytern og et til lyset.

Dersom jeg evt. må ha noe nytt, hvor kan jeg få tak i dette?


På forhånd takk!
Inaktiv bruker
går armaturet på like eller vekselspenning?

PS: Det kan hende at det er lysstoffrøret som er gått i dunken...
Husk at du må ha en elektriker til å se på slike ting...

Tar den saken der fyr... så er det lite du får igjen på forsikringen din desverre...

en person uten EL utdanning har ikke lov å bytte ledninger på en lampe nesten
Det er jeg usikker på, men går en ledning inn på vær side av lysstoffrøret og inn på dette kretskortet. Og en tredje ledning ut til kontakten.

Står noe på lokket:
Tetra AquaArt 60L
230V ~50Hz Max. 15W
1 x T8 Max. 15W Ta=25 grader C

Er nok ikke lysstoffrøret, for har testet og bytte det.
Inaktiv bruker
Crs
Det er jeg usikker på, men går en ledning inn på vær side av lysstoffrøret og inn på dette kretskortet. Og en tredje ledning ut til kontakten. Står noe på lokket: Tetra AquaArt 60L 230V ~50Hz Max. 15W 1 x T8 Max. 15W Ta=25 grader C Er nok ikke lysstoffrøret, for har testet og bytte det.
'

Det er nok en transformator siden armaturet kan gå på vekselspenning. Anbefaler deg til å la være å tukle med det og kjøpe et nytt armatur...
Ja tror nok det er best, men noen som hvor jeg kan få tak i et nytt?
Inaktiv bruker
google er din venn i dette tilfellet...hvis du vil ha HELT lik da selvfølgelig
"Står noe på lokket:
Tetra AquaArt 60L
230V ~50Hz Max. 15W
1 x T8 Max. 15W Ta=25 grader C"

Dette er nok ingen transformator nei, antar at det er en form for elektronisk forkobling (likeretter). Hvis du ikke ser at noen av ledningene er dårlig tilkoblet, (prøv å napp litt i de) så er det nok ikke noe du kan gjøre. Kan ha kommet fukt inn og du har fått kortslutning på selve kretskortet..

Inaktiv bruker
chriskos
"Står noe på lokket: Tetra AquaArt 60L 230V ~50Hz Max. 15W 1 x T8 Max. 15W Ta=25 grader C" Dette er nok ingen transformator nei, antar at det er en form for elektronisk forkobling. Hvis du ikke ser at noen av ledningene er dårlig tilkoblet, (prøv å napp litt i de) så er det nok ikke noe du kan gjøre. Kan ha kommet fukt inn og du har fått kortslutning på selve kretskortet..


stemmer nok. Ville ikke ha tukla med spenning tilkoblet ihvertfall.. Men det høres ut som en kortslutning i selve kretskortet ja
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2014
Reklame for plussmedlemskap