Malawi mix

Har hatt lek med protomelas spilonotus hoe og dimidiochromis strigatus altså en kryssning.Tenkte å ta vare på noen til husbruk,er det andre som har tatt vare på kryssninger for å se hvordan de blir som voksene?Magne.
Jeg har fått krysninger mellom Hongi og Golden (eller Mel. interruptus), men disse ble avlivet like etter spytting.
Når det gjelder malawi så kan vel yngel etter to individer av samme art, men fra forskjellig lokasjon i Malawisjøen kalles for en slags krysninger.
Sånn sett så er det mange av den slags i handelen, og i akvariene rundt omkring.
De blir ikke krysninger akkurat, men siden foreldrene har forskjellig opphav så vil yngelen bli "oppdrettsvarianter" av arten, men selges som "ekte".
Det er synd, synes jeg, og kanskje ikke så mange malawi-eiere som tenker på det.
Støtter det Shiramor sier her. Selv Golden, som er kjent for de fleste stammer fra forskjellige lokasjoner. En type kommer ifra Lions Cove, og en annen fra Mbowe Islands. Disse to er rimelig like for de fleste, men likevel er det små forskjeller. Altsa samme art, men sammtidig blir det en krysning.

Etter min mening spiller det ingen rolle hva du gjør med yngelmixen din, så lenge de ikke forlater din eiendom.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap