Inger Annes akvarieprosjekt (side 107)

Mærkelig du har den erfaring med multiradiatus ? 
Har had de i mange år nå. De eter altt er fremme hele tiden. Og så er de Alttså ikke grå hvis du får de ut i lyset, så har de en helt fantastisk irriserende grøn farge. Holdt på å selge de på et tidspunkt. Men når jeg stod med de i hånden :-o  :-O nei da ble de Og så den størrelse.
Mine går sammen med L-128 voksne, Sturisoma ( som jo ikke hetter Sturisoma lengere ), andre Coryer, discus,  Krobia xinguensis og Ivanacara bimaculata.
Herlig sammensetning, mye liv  
Når jeg begynte med Brochis. Begynte jeg med splendens og klarte å få tak i 3 briitski og 4 mutiradiatus. 
Splendensene ble fort skiftet ut, de likner jo bare på cory   Briitskiene hadde jeg i maaange år. Ikke let å si hvor gamle desse er/blir. Har nesten bare fått tak i Brochis i voksen størrelse ? 
Vil bare si.
Jeg er veeeldig glad i mine Multi. 
Multier er mine favoritter blant alle coryer (ja, jeg regner brochiser som coryer). Grå og kjedelige? Nei det er de i hvert fall ikke. Jeg SKAL ha multier igjen, men må først få anskaffet stort nok akvarium. Jeg sikla veldig etter britski før også, så jeg er griseminunnelig på deg! Nå har jeg bare splendens, men de er til gjengjeld VF og grisefine! Fantastisk farge på dem! Jeg håper inderlig at jeg greier å få lek på dem en eller annen gang. 

I dag flyttet det inn en gruppe på 5 små triller (c. trilineatus), sammen med Lille Trille. Det tok ikke mange sekundene før jeg så Lille Trille henge sammen med noen av dem. Jeg gleder meg til å se dem mere sammen i morgen. Jeg hadde glemt hvor godt jeg egentlig liker triller. De er utrolig søte, der de svømmer rundt med "flagget til topps". Den sorte flekken på ryggfinnen minner meg nemlig og et lite flagg. De nyinnflytta har fått den vanlige velkomstgaven: røde mygglarver. Det er foreløpig lett å se forskjell på Lille Trille og de andre, særlig fordi de nye har myyye lengre barter, men også fordi Lille Trille er litt lysere enn de nye. 
Jeg tror jeg har blitt litt for godt vant til å se den ene trillen uten barter. For når jeg ser de andre trillene, ser det ut som om de har hoggtenner. Jeg må bare smile av de små, søte tassene, som ligner vampyrer. Så mye coryer jeg har hatt oppigjennom årene, og den tanken har aldri slått meg før. 😂
Plussmedlem
Jeg har aldri vært i nærheten av tanken på hoggtenner før, men nå ser jeg det også. Jeg tror nettopp du har ødelagt synet mitt på Coryer som søte og uskyldige kanskje for alltid   
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap