Hvorfor vil ikke fisken min spise?

heii var og kjøpte med en sølvhaimalle eller Chrysichthys nigrodigitatus
prøblemet er at den ikke spiser om natten eller når lyset er av begynner den og svømme ganske mye jeg har finne nitritverdier jeg skiftet 25 L vann i går for å se men vannet er ganske rent... har en arowana silver den spiser og koser seg ...
Hvor mange ganger skal du spørre om det samme?

Du skaffer deg fisk etter fisk som er vanskelige og blir kjempestore, og så dør de. Kanskje på tide på finne noen enklere fisk å "trene" på.

-Tim

kanksje den ikke spiser fordi den mistrives pga lite akvarie?

ser minimumskravene på sølvhaimalle er min, 3 meter langt akvarie og min. 1500 liter..

etter som jeg har sett har ikke du så stort..

kanksje guppy hadde vært greiere? :P
Vet ikke om det er verdt å svare, da det vanligvis blir ignorert, men la gå.

Denne fisken vil nok ikke spise vanlig fiskemat. Dette er sånt du må sjekke FØR du skaffer deg slik fisk.
Prøv med rått fiskekjøtt fra Sei, Torsk e.l. i små biter. Du kan også prøve små rekebiter.
Prøv å mate etter at lyset er av i karet. Slike fisker er ofte nattaktive og jakter og spiser om natta.

Du bør kvitte deg med det du har, og få deg noen enklere fisker.
takker men gir den små rekebiter men den går ikke å snuser på den....

har en ildhale som er den har den prøvd seg på i natt så den må nok være sulten aå om jeg kjøper noen fsmåfisk å hiver oppi ? å prøve det ?
Jeg håper du tuller nå?
Det kan du gjøre. Men det er ikke lov i norge å fôre med levende fisk.
MEN dette er en av grunnene til at enkelte fisk er forbeholdt erfarne akvarister, da det ofte er problemer med å få slike fisk til å ta "død mat". Så her har du en stor oppgave forran deg. Vil den ikke spise vil den dø. Som jeg har nevnt tidligere, du bør kvitte deg med slik fisk og få tak i noen lettere arter, til du får mer erfaring o.l.
...
ok men jeg har en arowana som er større den spiser og alt
Kristian, det virker som du samler opp en rekke fisk som er mere eller mindre uegnet som akvariefisk, eller fisk som krever veldig store akvarium, eller fisk som er for den erfarne akvaristen.

Noen ganger klarer du vist å samle alle disse tre grunnen i en fisk som gjøre at den vanlige akvarist ikke velger disse fiskene. Men dette er de fiskene som du velger.

Du er blitt gjentatte ganger oppfordret til å skaffe deg informasjon om fisker før du skaffer deg disse, og du er også gitt konkrete råd vedrørende dine spørsmål.Det virker som om at du velger å overse disse, men fortsetter å stille samme spørsmål flere ganger.

Gjennomgående for de fleste av fiskene du spør om som ikke vil spise hos deg er fisk som blir meget store, er fôr-spesialister og krevende å holde.

Fiskene dine spiser ikke fordi du ikke har rett fôr til dem, ikke rett innredning i akvariet, feile tank kammerater til dem, de er syke, feil vannkvalitet, ikke har nok kunnskap om fiskene osv.

Det er bestandig en god regel å lese om, søke informasjon om de fisk en ønsker å kjøpe seg, og før du stiller spørsmål. Det er også vanlig høflighet å forholde seg til de svar som du får på en eller annen måte.

Når du svarer erfarne akvarister slik som du gjør her, er dette lite positivt for deg selv og forumet her.

Som du sikkert vet er det ikke lovt å fore med levde dyr i Norge, og jeg stenger derfor denne tråden. Jeg ber deg samtidig om ikke starte liknede tråder her på forumet, som omhandler fisk som du bør forstå etter at du har lest om dem på fiskeforum at du aldri skulle ha skaffet deg.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap