Trenger gode råd for å flytte akvarium nå....

Er det noen erfarne akvarister som har noen gode råd til en jente på 25 år som i løpet av kvelden er nødt til å flytte et 100l akvarium inneholdende 2 blå ahli (par), en gjøkemalle, to eplesnegler, no yngel og en rotbit.

Forberedelsene til flytting var begynt (bla. pumpa tatt ut), men i siste liten sviktet hjelperen min meg og så står jeg her alene og MÅ flytte det i kveld. Det er bare fra naboleiligheten men dog....

Har lest noe inne på sidene her, masse fin info
Men blir altså kjempetakknemmlig om noen der ute med peiling har noen gode forslag!
smilefisken
Er det noen erfarne akvarister som har noen gode råd til en jente på 25 år som i løpet av kvelden er nødt til å flytte et 100l akvarium inneholdende 2 blå ahli (par), en gjøkemalle, to eplesnegler, no yngel og en rotbit. Forberedelsene til flytting var begynt (bla. pumpa tatt ut), men i siste liten sviktet hjelperen min meg og så står jeg her alene og MÅ flytte det i kveld. Det er bare fra naboleiligheten men dog.... Har lest noe inne på sidene her, masse fin info:) Men blir altså kjempetakknemmlig om noen der ute med peiling har noen gode forslag!


kan du ikke bare tappe ut halvparten av vannet? du klarer vel å løfte 50 kg?:P
eventuelt ta et tv bord eller annet med hjul under.
kanskje spørre naboen?
Anbefaler virkelig å tappe ut alt vann. Karet er konstruert enten for å få støtte under hele bunnen (helglass) eller for å bli støttet opp på rammen (rammekar), og man vil ikke stå der med et knust akvarie og vann over alt. Det er også vanskelig å bære akvarier, selv når de er tomme, men tror du skal klare å bære det hvis det er tømt for vann.

Tv-bord eller annet bord med hjul på var en god ide, ellers er det mulig å bære det, men det er glatt, tungt og vanskelig:P
hvor stort akvarie har du?
Da skal jeg i allefall tappe ut vannet:P

TVbord hadde funka om det ikke var for dørterskler etc....
Nå er akvariemøbelet iallefall klart, så da skal jeg straks skride til verket.
Håper jeg får tak i bærehjelp så jeg er sikker på å ikke knuse det, fiskene overlever vel neppe lenge i det lille 20liters karet jeg har fra før...

Blir spennende å se om jeg får til dette riktig, gleder meg iallefall til mitt første store akvarium!

Kryss fingrene for fisken
bamsemoms
hvor stort akvarie har du?


hint: les i første innlegg
Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg
Reklame for plussmedlemskap