Hvordan vaske akvariesand osv?

Har akvarie på 64 liter som jeg skla bytte grus i, til den x-tra grusen for katt.
-Hvordan vasker dere grusen?
-hvor lang tid tar det før jeg kan ta det i akvariet ?
Jeg tenkte at jeg kunne ha fiskene som er i det (10 venusfisker og 2 kampfisker) i en bøtte imens, sammen, det går vel det selvom bøtta ikke er så stor?
skal jeg har pumpa i en annen bøtte med vann fra akvariet ?
-må jeg fylle på med bare nytt vann, eller må jeg spare på 50% av gamle vannet?

jeg aner virkelig ikke ;/
det som er lurt er å helle grusen opp i en bøtte el lignende og la vannet renne en god stund gjennom det. etterpå kan du bare tømme det gamle akvarie vannet oppi igjen og la fisken svømme. hvis det er masse groms i akvariet når du har tatt oppi vannet, Ville jeg ha ventet en stund før du starter pumpen, fordi det er lett å få grus inn i pumpen og det er ikke sundt for den
tømme det gamle akvarievannet oppi igjen?
Hvor skal jeg ha vannet imens? har ikke så veldig mange bøtter til å ha alt i?:p
eller kan jeg bare ta ut 50% av vannet og ta i 50 % nytt? eller alt nytt?
Jeg ville nok beholdt en del, ca 1/3, kanskje det holder med to bøtter, da har du 20 liter vann om du bruker 10 l bøtter. Fiskene i den ene og pumpa i den andre. De selger billige bøtter på coop og kiwi f.eks. Evt kan du jo se om du finner en passelig plastbalje eller stor kasserolle på kjøkkenet å tyvlåne.
Når du skal skylle grusen så kan du fylle en bøtte halvfull med grus og bruke noe å røre med. Jeg brukte en tresleiv etter at jeg rev opp neglebåndene mine da jeg i iveren brukte hånden til å røre med til å begynne med. Vondt og ikke særlig lurt. :P Så er det bare å røre og røre til vannet blir rødt, tømme ut vannet og fylle på med nytt. Gjenta mange ganger til vannet begynner å bli klart. Denne sanden farger mye!
Den farger utrolig mye :p
har ødlagt neglene mine jeg å `-.-
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap