Kan folk være snill å søke etter tråder i steden for å lage nye?

Nå i det siste har jeg sett mange tråder som handler om nettop det samme. Det finnes en søk funksjon på akvaforum selvom den ikke funker helt, man da må man trykke på "google-søk" litt under.

Har sett ca. 5 tråder på "nylig oppdatert" som handler om planarier/nematoder. Og det er ikke det eneste....
0 treff
Når er jeg ikke en av de som har startet noen nye tråder, men jeg har nå litt forståelse for at folk startet tråder om temaer som er omtalt fra før.
Tidliger var det ikke noe problem å søke etter det man ønsket mer informasjon om i forumet, men slik oppleves det ikke lengre. Samme hva jeg søker på av ord så får jeg 0 treff, og jeg vet jo at dette ikke stemmer. Dette er nemlig ord jeg tidliger kunne få flere hundre treff på.
Ser du sier at man kan trykke på "google-søk", og jeg fattet nytt håp, men desverre samme resultat....med andre ord 0 treff i forum.
Den gang da dette "problemet" oppsto prøvde jeg å sende en mail til akvaforum med spørsmål om hvorfor denne endringen har kommet, har desverre ikke fått svar enda.
Kanskje du vet?
I allefall savner jeg den søkerfunksjonen slik den var tidligere.......jeg var en svært aktiv leser av akvaforum tidligere, men det har det blitt lite av siden denne endringen. Savner forumet, men finner ingen svar på det jeg søker etter lengre. Regner også med at det er liten grunn til starte nye tråder med spørsmål, da andre sikkert har samme problem som jeg.......og det blir det jo lite svar av....

Med hilsen "ei som savner forumet"
Les denne tråden, og følg linken(-e)

Hvis du får 0 treff med google-søk skjønner jeg ikke helt hva du søker på? Har du sjekket at du staver riktig og alt? Jeg har vel aldri opplevd "0 treff" når jeg bruker AF's googlesøkefunksjon iallefall.
MEN det skal sies at google-funksjonen ikke er ufeilbar. Det kommer opp mange bomskudd, av en eller annen merkelig grunn (linker til innlegg som det ikke er noe på). Men ordentlige treff også, det får jeg alltid.

Fante
Ser du sier at man kan trykke på "google-søk", og jeg fattet nytt håp, men desverre samme resultat....med andre ord 0 treff i forum.


[External Image]
Er ikke dette å irritere seg over "peanuts" da -knut ?Det er jo enkelt å hoppe over de temaene du ser går igjen.

mvh
Per Gunnar Stenersæter
noen dager nå så er søkefunksjonen i forum oppe å går igjen også har jeg hørt rykter om..
Minner om retningslinjene som sier bl a "Bruk søkefunksjonen før du stiller spørsmål i forum. De fleste finner svaret på spørsmålene sine i eksisterende tråder."

Det er klart at det blir mange like tråder spesielt i nybegynnerforum, og problemet er at siden det er så mange like tråder kan mange nybegynner risikere at de ikke får svar, eller dårlige svar på sine spørsmål. Derfor er det en god ide å søke litt før en stiller spørsmål, men samtidig hva ville vel et akvarieforum være uten alle spørsmålene?
Jeg har vært mer eller mindre aktiv her på forumet i 5 år, og det er en ting jeg finner litt ironisk i denne tråden -Knut. Når jeg titter på "Tråder startet av bruker -Knut" i profilen din ser jeg rimelig mange tråder startet av deg, om temaer som folk har spørt om her mange ganger før deg igjen...
Enig med trym81. Og er det noe innen akvarieverdenen det ikke finnes en tråd om fra før her?
Nils Vollstad
Minner om retningslinjene som sier bl a "Bruk søkefunksjonen før du stiller spørsmål i forum. De fleste finner svaret på spørsmålene sine i eksisterende tråder." Det er klart at det blir mange like tråder spesielt i nybegynnerforum, og problemet er at siden det er så mange like tråder kan mange nybegynner risikere at de ikke får svar, eller dårlige svar på sine spørsmål. Derfor er det en god ide å søke litt før en stiller spørsmål, men samtidig hva ville vel et akvarieforum være uten alle spørsmålene?


Men da bør vel egentlig søkemotoren fungere også?

Helt ærlig så er det vel spørsmål fra nybegynnere og gjenntagende spørsmål som faktiskt gjør et forum "aktivt" Visst det da ikke er ønskelig med kun personligetråder?

Sorry, kall meg gjerne en tulling, men jeg ser ikke problemet idet heletatt.
Les innlegg tre av mona da....
der står det alternativt hvordan du kan finne trådene..... mother of google veit alt!!!! har aldri noensinne ikke fått ett eneste treff i google
OT...
larsh
har aldri noensinne ikke fått ett eneste treff i google:)


Da bør du ta en titt på dette søket : mariarvehøne.. (hehe)
akvafil
[QUOTE=larsh] har aldri noensinne ikke fått ett eneste treff i google:)


Da bør du ta en titt på dette søket : mariarvehøne.. (hehe)

og med litt norsk rettskrivning blei det visst marihønelarve og 104 treff gitt.....
Fikk det til! :o)

NÅ fikk jeg treff! Mange:O)
Vet ikke hva jeg gjorde galt i tidligere, men skjønte jo at det måtte være noe ut i fra svaret jeg fikk. Kanskje jeg ikke var innlogget eller noe. Uannsett er jeg nå en mye lykkeligere dame, og kan begynne å søke i forumet igjen.
Takk for raskt svar! :o)
Sitter faktisk å leser for harde livet alt, blant annet ser jeg at det har kommet en 2`er av "Mona`s lille akvarierom".... mye å ta igjen ser jeg *S*
larsh
[QUOTE=akvafil][QUOTE=larsh] har aldri noensinne ikke fått ett eneste treff i google:)


Da bør du ta en titt på dette søket : mariarvehøne.. (hehe)

og med litt norsk rettskrivning blei det visst marihønelarve og 104 treff gitt.....

Innlegget var ment som humor, beklager vist intelligensen din ble såret..
jeg skjønte at det var det, men det var ett seriøst tema og du virket litt seriøs også..og ikke var det spesielt god humor heller:P nok om det...
Neida, humor må man ha.
Er nå ikke sååååå lett å såre intelligensen min da ,o)
ikke min heller..... men da var denne tråden sporet av også... hehe...
men problemet/klagen i starten av tråden er vel løst og sendt på ferie, så da går vel det..
Å fikse den bugsen der kan da ikke være store problemet?
Uansett, å gnelle om at det startes for mange tråder i forumet Nybegynner synes jeg blir for drøyt. Spesielt når det å søke der det står "søk" ikke gir resultater.

Trodde nybegynnerforumet var et sted for nybegynnerspørsmål.
Trym81
Helt ærlig så er det vel spørsmål fra nybegynnere og gjenntagende spørsmål som faktiskt gjør et forum "aktivt" Visst det da ikke er ønskelig med kun personligetråder? Sorry, kall meg gjerne en tulling, men jeg ser ikke problemet idet heletatt.


Hvis du leser mitt innlegg ser du at jeg er enig med deg, men jeg sier samtidig at det er er problem med for mange like tråder. Begrunnelsen står i mitt innlegg ovenfor.

Når det gjelder søkefunksjonen på AF har den dessverre ikke i vært i drift på en god stund, men du kan forsatt søke slik Mona viser i innlegg nr 3 i denne tråden.

Problemet er rett og slett at AF har for mange innlegg, artikler osv til at den gamle søkemotoren taklet denne store mengden med informasjon. Men det jobbes med saken, Holger jobber med saken. Les mere om dette bl a her, her og her.

Hadde det bare vært en enkel "bugs" hadde dette nok vært utbedret for lenge siden, Pål.
Er det ikke mulig for hver enkelt bruker å skjule nybegynner-forumet om de ikke vil se alle spm.ene som stilles der?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap