Magre kuhlii-åler

Kjøpte noen kuhlii-åler i dag som virker temmelig magre. Får ikke tatt noe bilde, men de ser nesten flatklemte ut sett ovenfra, samt hodet ser ut som en klump på enden.

Så jeg lurer på om hvor tykke fullvoksne kuhliier skal være ideelt sett?
Jeg innbiller meg at de jeg har fra før er i godt hold, men ikke direkte tjukke. De har omtrendt form som flytoget hvis jeg skal sammenlikne med noe. Like rund over hele kroppen, og hodet skrår svakt nedover til en butt snute, og siste par centimeter på halefinnen skrår ryggen littegranne nedover før den ender i halefinnen. Man kan ikke se hvor hodet begynner som på de tynne. Kroppen er verken tykkere eller tynnere enn hodet.
Mine kuhli (sort) er friske og raske. Spiser godt og styrer rundt. MEN de er ikke som Ancistruene at de spiser seg fete. Midten av kroppen er marginalt bredere enn hodet. Sett ovenfra.

-Tim
Ok, så da tenker jeg at de jeg har fra før er av grei størrelse. De får egentlig litt knapt med mat på grunn av noen blå guramier som forstyrrer uansett hvordan jeg forer. Så får jeg vel sette igang oppfeiting av de nye, for de er virkelig tynne
Inaktiv bruker
Voksen kuhlii
Maretard
Så jeg lurer på om hvor tykke fullvoksne kuhliier skal være ideelt sett?

Har 6 mer eller mindre voksne kuhlii-åler, og de er alle i godt hold. Legger ved et bilde av den største, som vi også bare kaller "tjukka" her...hehe. Den er litt blassere enn de andre og har til tider grønnlig farge mot magen, så vi innbiller oss at det er ei dame. Men null bebiser her ennå, da.

Kjøpte du dem på tam nylig? Mine var også temmelig tynne, men det tok ikke lange tiden i nytt hjem for de la seg ut og så adskillig mye bedre ut. Du så dem vel selv her for noen dager siden.
Ja, de ble kjøpt der i går. Dine kuhliier var flotte ja, vi får håpe mine legger på seg snart også
syns kuhlii har tendens til å være meget tynne når de kommer i butikkene.. kan det ha noe med fangst og transport tro, som med otto?
Kanskje? Men jeg kjøpte noen på TAM for noen uker siden og, og de var helt normale
Nå har det seg slik at noen dryebutikker vil spare på foret.
Tilfeldig bekjentskap
© Christine Sundseth Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap