hvorfor flyter ikke fisken når den dør

alle sier jo at når fisken dør så flyter den. er det noe galtmed vannet mitt? eller er det bare alle tror?
Mine fisker flyter heller ikke når de dør, eller dvs, noen flyter og andre gjør det ikke. Tror jeg ville vært mer bekymret for hvorfor fisken døde enn om den flyter eller ikke...

hei. fisk som dør pleier som regel å synke når de dør. men når de har vært døde en stund dannes det gasser inni fisken,det er dette som gjør at de flyter. er nok ikke noe galt med vannet ditt fordi fisken ikke flyter med en gang. det pleier å ta noen dager. men hvis det er små fisk så pleier ikke de å få tjangs til å flyte fordi andre fisk spiser ofte hull i mageregionen å da får ikke gassene tjangs til å samles opp inni fisken.
vet ikke hvorfor den døde?
selvsagt er jeg jo beskymret over hvorfor fisken døe, men de andre fiskene lever jo i beste velgående. han ble plutselig syk eller han lå bare på bunn og viftet finnene så da viste jegat det var slutten. jeg viste ikkehva jegskulle gjør heller. jeg puffet han litt med hoven for å se om han svømte av gårde , men det var et tak og da la han seg ned igjen. jeg viste at han ville dø over natta siden han bare lå der. men burde jeg å bytte vann når fisk dør sånn?. jeg tenker jo at dø fisk gir avfall selv om de ikke har ligget der lenge. fisken har levd siden jeg har jøpt aquariet i slutten av august. dette var en platy. jeghar også en annen platy som som ble kjøpt samme dag og den lever og den var også gravid. og jeghar fått yngel og de har nå vokst opp og begynner å bli store. så jeg tror ikke det er noe galt med vannet heller. men jeg skal skifte det bare for sikkerhet skyld
Å ta et vannbytte er bare bra, så det kan du gjøre nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap