Sajica yngel

Hei.
Jeg har fått yngel på et par Sajica og lurer på om det er noen sjans for at yngelen kan overleve i selskapskaret mitt?
Kjøpte karet brukt, 250L, med alle tilhørende fisk. Leste meg opp på fiskene, og prøvde å tilrettelegge for alle fiskesortene: 5 leppegurami, 1 Discus, 4 Sajica, 4 corydoras sterbai og 1 ancistrus. Gikk ca 3 dager etter nytt oppsett, så var Sajicaen i lek. -og nå altså yngel. Paret har beslaglagt halve karet, og vokter området godt. Er også godt med gjemmeplasser der. Finnes det noen reel sjans for at yngelen kan overleve? tenker også på hvordan jeg skal få gitt de mat?
Takker for alle svar!!
Sajica yngel
Gratulerer,.

over til spm,.
yngelen har liten sjangs i et selskaps kar,. fordi foreldrene vokter yngelen en tid, så må yngelen klare seg selv,. dermed blir de oftests spist av andre fisker samt foreldrene selv, som ser på yngelen som mat og inntrengere når de er i gang med kull nr 2,.

det beste er å skille yngel og foreldre etter noen dager eller uker, så får du masse flotte ciklider å glede deg over

fiskene innen for sebraciklide familien er vel noe av de letteste fiskene å få til,. add some water and poof,.!!
Sajica yngel
foressten glemte å si det at, dicus å gurami krever forskjellig vannkvalitet og temperatur,. discus "fryser " under 28 grader dessuten liker den surt vann,.
1 enslig discus ,er vel ikke akkurat det beste det heller siden den er flokk fisk,.og trivs helst sammen med 4-6 stk av samme art,. helst i samme str,. siden de har en sær hakkeorden,. hvor mobbeoferet oftest blir kraftig plaget og mobbet ,. derfor flere discus slik at agressiviteten fordeles utover,.
men uansett lykke til med yngelen til sajicaen
Ja, vet at alle fiskene ikke har det optimalt i karet, så får se hva jeg gjør på sikt. Hadde lyst på sør amerikansk biotop, men fikk som sagt alle fiskene med på kjøpet. Skal finne en løsning etterhvert.

Da skal jeg prøve å skille yngelen etter et par dager, Så får vi se om jeg klarer å få noen ungdommer etterhvert. Utrolig fascinerende når foreldrene hadde dem med på tur for første gang. =)
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap