Corydoras og l144 sammen?

hei!
har tenkt på å skaffe meg et 110l akvarium.
går det bra å ha 2 L144 og 6-8 corydoras panda / julii eller atropersonatus samen? eller blir det for trangt?

hilsen linn
kan ikke se noen problemer med det nei,det skulle være mer enn nok plass.
Jeg har en haug L144 yngel sammen med noen Corydoras, og har hatt kombinasjonen Ancistrus / Corydoras flere ganger før. Det går bra som oftest. Bare pass på å gi Ancistrusene (L144) en hule eller to, og Coryene en trerot der det er plass for dem å ligge under i skyggen. Ancistrus foretrekker trange huler, mens Corydoras vil ha skyggefulle plasser å ligge under slik at de ikke blir sett ovenfra.

Gnissninger mellom Ancistrus og Corydoras oppstår hvis begge parter vil ha den samme plassen under trerota... Da er det Ancistrusen som vinner, og kan skade Corydorasene i sitt forsøk på å få dem ut derfra. Jeg har mistet et par Corydoras av den grunn for noen år siden. De fikk store gnageskader på kroppssiden av mallens sugemunn (som har raspende "tenner"). Dette har bare skjedd i et enkelt kar, de andre gangene jeg har hatt den kombinasjonen har jeg passet på å dekke begge parters behov for hvilesteder. Det var nok en spesielt gretten gammel hann jeg hadde den gangen i det karet :p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap