Kan man kjøpe fisk eller reker i utlandet?

Hei

Hvis man f.eks reiser utenlands til Sverige, Danmark, England eller land som er lenger vekk, kan man da kjøpe fisk eller reker og bare ta de med til Norge eller er ikke det lov?

Eller hva om f.eks jeg reiser til Stavanger og kjøper noen reker, kan jeg ta med dem tilbake til Oslo med flyet?

Kan man bestille fisker/reker fra utlandet hvor de blir sendt med posten?
Plussmedlem
Du finner informasjon her og her når det gjelder import som privatperson.

Når det gjelder fly så finnes det flere tråder om dette også. Bl.a. her og her.
Transport av fisk
hei , Hei

-Hvis man f.eks reiser utenlands til Sverige, Danmark, :
kan man kjøpe med seg fisk hjem,.
ellers kan man godt kjøpe fisk og reker innen for EU og EØS land,.

-De blir ikke sendt med posten da sende tiden blir oftest for lang til at de vil kunne overleve,men sendes med flyfrakt.

-Når det gjelder transport med fly innelands, får man ikke ta med seg levende fisk ombord i cabinen i fly pga av regelverket om "vesker om bord i fly"max 100 ml,flytende veske..

-Har selv klart å krangle igjennom 2 poser med fisk fra oslo,.

-men det ble ganske mye styr ut av det, så det beste er å sende det I bagasjen , pakke godt inn i håndkler. så går det bra,.

- er det snakk om større kvantum, skaff en transportkasse(isopor) som de bruker på dyrebutikken og send enten som bagasje eller som spesialbagasje, i begge tilfeller kan det koste deg litt ekstra,..

bare ifra damrk og sveri vis men ikke medlem i mase drit xD
Fly
Er det ikke en stor risiko å frakte fisk på fly pga trykket? Da jeg flydde i sommer hadde jeg med meg en chips pose jeg ikke hadde åpnet, og det høye lyfttrykket fikk nesten posen til å sprekke, dette kan vell også skje med fiskeposen? Pluss at det må jo være et stort ubehag for fiskene vell?
Transport av fisk
fisk transporteres I fly, og lastebiler, daglig/Ukentlig i poser i isoporkasser,.og det går bra!
men at det kan forekomme "ulykker" og noen poser sprekker er vel sikkert ikke til å ungå



Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap