Lavere ph?

Vi har pH8 og fikk kjøpt KH/pH pluss for å ordne det. Men hvor mange grader skal den økes da? Skal ikke tallet ned? Egentlig skulle vel pH vært lavere. Har bare en malle som vi skal sette oppi nå, er helt i startfasen..
Det fremgår av navnet. KH pluss. Ville ikke brukt det for å få ned PH, nei.
Det du trenger er et produkt som heter minus, ja.
F.eks. noe slikt eller slikt.

Tror det er noen som har solgt deg feil produkt.
Jovial
Det fremgår av navnet. KH [I]pluss[/I]. Ville ikke brukt det for å få ned PH, nei.

Det var det jeg ringte og sa og fikk beskjed om å komme innom. Mannen min dro dit, men i butikken hadde han som jobbet der sett rart på mannen min og sagt at om man fikk endret KH ville pH justere seg etter det (og så på ham som om det var verdens dummeste spørsmål..) fordi det gjerne var KH det var noe problem med.. ?
PH justerer seg etter KH, ja. Og med et produkt som KH pluss, vil PH gå oppover... til et visst punkt... mener å huske at maks er ca PH 8,3 ved slike midler. Anbefaler mannen i butikken et lite kurs i elementær vannkjemi. Det er ikke slik at PH justerer seg oppover og nedover... uavhengig av produktet. Loomis sin link til minus produkter er absolutt å anbefale.
Cacao
[QUOTE=Jovial]Det fremgår av navnet. KH [I]pluss[/I]. Ville ikke brukt det for å få ned PH, nei.

Det var det jeg ringte og sa og fikk beskjed om å komme innom. Mannen min dro dit, men i butikken hadde han som jobbet der sett rart på mannen min og sagt at om man fikk endret KH ville pH justere seg etter det (og så på ham som om det var verdens dummeste spørsmål..) fordi det gjerne var KH det var noe problem med.. ?

Hjelp..!

Det blir nesten som å ta kontakt med et bilverksted for å få fikset bensinpumpen, og få beskjed om å fylle bensin. For at den vanligste årsaken til at biler stoppet, var pga. at tanken var tom for bensin..

Takk så mye for kommentarer.
Får ta med oss flasken tilbake i morgen og bytte til den andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap