Kirsebærreker/gule reker sammen hvilke fisker?

Har et kar på 29 liter, vil ha reker som algespisere men også noen fisker oppi. Hvilke fisk passer sammen kirsebærreker/gule reker? Hvor mange reker og hvor mange fisker kan jeg ha?
hei!
Jeg har 3 kirsebærreker og 2 amanoreker sammen. I tilleg til disse har jeg 4 guppy, 2 platy, 6 molly, 2 praktbarber, 1 sugekoppfisk, 4 pansermaller og 2 indiske glassmaller. Disse lever fint i harmoni... På en annen side vil jeg ikke anbefalle praktbarbene, da disse er ganske aggresive mot rekene. Jeg har blant annet selv et 30 liters akvarie med disse i, så det går nok greit og ha så mange fisker sammen, men det er ikke til og anbefalle. Jeg personlig villa ha sagt maks ti fisker i lag med rekene...
Til et kar på bare 29 liter ville jeg satset på en veldig liten fiskeart, og kun en art. Du kan jo prøve f.eks. Moskito-rasbora? Den kan du ha 10-15 stk av i 29 literen din. En nydelig og fargerik fisk.

Dropp levendefødere. De produserer så mye yngel at det vil bli som sild i tønne i en 29 liter. Det er rett og slett ikke plass.

Hold deg helst til en art, så unngår du eventuelle gnissninger mellom ulike arter, som tvinges til å leve så tett på hverandre i et så lite område som en 29 liter faktisk er...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap