Skille guppyene?

Hei, jeg har fått for mange guppyer, og må skille kjønnene. Det ser ut til at jeg har mange hanner, og så lurer jeg på om noen vet hvordan de har det uten damene? At jentene trivs godt uten kara er helt tydelig, men jeg kjenner ikke til om gutta blir aggressive mot hverandre uten jentene sine?
De kan helt fint skilles. Det er mange som kun har hanner (fordi da blir det ikke 1 million guppy til slutt, pluss at hannene har sterkest og flottest farger).

Bare husk at det å dele guppyene ikke vil ha umiddelbar effekt. Guppyhunnene kan lagre sperm og befrukte nye kull hvert fall 2 - 3 ganger etter hverandre, uten å ha hatt ny kontakt med en hanne i mellomtiden.
Takker for svar, det var det jeg trodde men akk så godt å få det bekreftet av noe andre...! Det stikker i meg hver gang jeg fisker ut en død fisk, er litt for myk for denne hobbyen merker jeg. Regner med å ha en million guppyer en stund til, både av den grunnen du nevner, og det faktum at omtrent en tiendedel av guppyene mine er litt vriene å kjønnsbestemme. De fleste er tydelige, men så er det noen da...Uansett, supertakk
Guppy kan faktisk få unger som jeg vet av erfaring 7 ganger på ei parring, så unger kommer du til å få hehe. De kan bli parra svært tidlig, ser du han har "resdkap" så er han igang og gjør sitt, som undommer flest.
Jepp, har sett det jeg og at det kommer kull på kull på kull uten hanguppy i akvariet, men det er jo gøy og, kanskje bare litt mye med 20-30 gravide småguppyer....Kommer til å gi bort mange og systematisk plukke. unna hanner i all fremtid tipper jeg.Men føler jeg må gjøre noe for å begrense innavl, for foreløpig er det jøtt fine fisker. Med "mor og far er søsken" får det jo ikke gått fint i all evighet akkurat
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap