Jeg har fått yngel for første gang!

Det er platy som har parret seg, så utrolig små dem blir. Men, jeg kan bare se en. Oppdaga h*n her for par dager siden, blir det ikke flere? Og hvor lang tid bruker de på å vokse?
Gratulerer, alltid gøy med yngel!

Har også et platy-yngel jeg og det er cirka 1,5-2 mnd gammel og er på størlse med en liten neontetra. hvor mange yngel du finner har med åssen fisk du har og hvor mange som har blitt ''fastfood''

Fant selv bare 1 av mange flere som ble mat. det er sånn at de glupeste og raskeste overlever, noe som gir en god fiske stamme tilslutt.
jeg har egentlig ikke peiling på hvordan det er med platy, men det er ikke uvanlig at yngelen blir spist av de andre.... Kanskje lurt å ha den i en fødekasse til det blir litt størrelse på den.
Eldar Redalen
Gratulerer, alltid gøy med yngel! :D Har også et platy-yngel jeg og det er cirka 1,5-2 mnd gammel og er på størlse med en liten neontetra. hvor mange yngel du finner har med åssen fisk du har og hvor mange som har blitt ''fastfood'' :) Fant selv bare 1 av mange flere som ble mat. det er sånn at de glupeste og raskeste overlever, noe som gir en god fiske stamme tilslutt. :D


Tusen takk, det var veldig morro! Jeg trodde man måtte gjøre noen tiltak for at dette skulle skje, så ble positivt overrasket kan du trygt si. Platyen er ikke på størrelse med et fyrstikkhodet engang, men merker at den passer seg når noen svømmer i nærheten.

Ser h*n våger seg ut blant de andre innimellom, (holder seg stort sett rundt/i plantene) og rygger ganske kjapt unna. Så jeg sjekker utviklingen, og satser på at det går greit...
Hvis du er helt sikker på at den skal få vokse opp burde du kanskje ta den oppi en ynglekasse. så fort noen av fiskene dine viser interesse for mat blir ynglet ditt første valget

Hadde min sammen med et guppy yngel jeg, noe som ikke egentlig var så lurt for som små er guppyer grådige og denne jagde vekk min lille platy fra matfatet :/ ble da sluppet ut og har klart seg fint. ynglet ditt er ikke over den kritiske fasen enda så vidt jeg har skjønt så tiden vill vise om den overlever


Jeg selv har også Javamose noe som ynglene gjemmer seg i og er faktisk en viktig mat kilde fordi for rester og andre ting setter seg fast i mosen så ynglene beiter på den. har sett at de finner også mye annet i karet, men Javamosen er mest interesang
Tilfeldig bekjentskap
© Christoffer Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap