Flere corydoras trilineatus eller kan jeg spe på med andre?

Jeg har 4 corydoras trilineatus i mitt alvarie (har også guppy og scalare). Jeg har lyst på flere corydoras, for du verden for en festlig fisk.
Har hørt at disse liker seg i større grupper. Burde jeg få flere av samme sort? Har veldig lyst på corydoras adolfi for de er jo utrolig flotte. I stedet for flere trilineatus kan jeg da ha f.eks 4 adolfi i stedet?
Karet er 216l og har 10 guppy og 3 scalare(babyer) oppi i tillegg til de 4 corydorasene.
Plussmedlem
Jeg vil da foreslå fire trilineatus ekstra + åtte adolfoi
Du kan ha det ja, men de Coryene du har fra før ville nok blitt enda gladere om de fikk flere av sin egen art "å henge sammen" med

I et kar på over 200 liter kan du sikkert ha 10-15 av hver av de to artene du nevner om du vil det.

Men da må du passe på og sørge for at alle får den maten de trenger, og ikke bare fôre de øvre vannlag og la Corydorasene overleve på smulene som faller ned. De må ha like mye mat som alle andre fisk. I et kar fullt av selskapsfisk har det lett for å bli slik at de andre fiskene stuper over maten som man prøver å gi til maller og bunnlevende fisk. At maten er i tablettform bryr dem ikke, de står og napper og stapper i seg tabletter bit for bit. Guppy er spesielt grådige, men scalarene er nesten verre

Men om du gjør det til en vane å fôre Corydorasene en stund etter at lyset er slukket, burde de kunne få ha noe av maten i fred i hvert fall.
Tilfeldig bekjentskap
© Martin A. Gundersen
Reklame for plussmedlemskap