Til skrekk og advarsel
Har lenge vært plaget med fiskedød, uten å finne forklaringen. Ph var normal, temp var ideell, vannbyttene regelmessinge, fiskene hardføre, vannværdier ellers testet og funnet normale. Rengjorde hele akvariet 2 ganger med varmt vann (grusen og det hele) uten nytte. Noen fisker overlevde lenger enn andre. Noen levde så mye som et par uker, andre , spes. ancistrus o.l døde etter bare 2 dager i akvariet.
Ikke før jeg fjærnet Gullgrusen jeg hadde i akvariet av merket: Aquarium Deco, kjøpt på dyrebutikken sluttet fiskene å dø!
Dyrebutikken sverger for at de har prøvd grusen selv, og ikke hatt problemer. Jeg tenker at grusen nok måtte vært testet i et akvarie med hardføre fisker, og at fiskene kanskje ble solgt unna. før de rakk å bli veldig syke....?
Jeg velger likevel å advare, da fiskedøden startet da gullgrusen ble introdusert til akvariet, og sluttet da grusen ble fjærnet.
Ikke før jeg fjærnet Gullgrusen jeg hadde i akvariet av merket: Aquarium Deco, kjøpt på dyrebutikken sluttet fiskene å dø!
Dyrebutikken sverger for at de har prøvd grusen selv, og ikke hatt problemer. Jeg tenker at grusen nok måtte vært testet i et akvarie med hardføre fisker, og at fiskene kanskje ble solgt unna. før de rakk å bli veldig syke....?
Jeg velger likevel å advare, da fiskedøden startet da gullgrusen ble introdusert til akvariet, og sluttet da grusen ble fjærnet.
Postet 12.12.09 kl 14:26
Skrekk å gru
takk for advarselen,.
farget grus, er ikke noe å ha i et akvarie,(rosa,blå,turkis,gull,sølv etc) sånt selges over en lav sko, i de fleste dyrebutikker og plante butikker som dekor stein.
vill kun anbefale å bruke slikt i t-lys lamper.. aldri i et akvarium,.
det finnes farlig maling(fagestoffer) i slik grus
farget grus, er ikke noe å ha i et akvarie,(rosa,blå,turkis,gull,sølv etc) sånt selges over en lav sko, i de fleste dyrebutikker og plante butikker som dekor stein.
vill kun anbefale å bruke slikt i t-lys lamper.. aldri i et akvarium,.
det finnes farlig maling(fagestoffer) i slik grus
Postet 24.12.09 kl 03:55
Delvis seier?
Var innom dyrebutikken for et par uker siden og de kunne da fortelle at de hadde fjernet gull-grusen fra hyllene. Flere enn meg hadde klaget Og enda nektet de så lenge for at det var noe galt med grusen Selv om de umulig kunne vite det, føler jeg meg litt snytt. Har tross alt gått bort mye penger og fiskeliv pga grusen deres....
Postet 14.01.10 kl 23:52
Postet 15.01.10 kl 00:15
Du ville bli overrasket om du visste hvor mange mennesker som eeeelsker glorete, skrekkelige farger i akvariet.... :p
Den eneste grunnen til at butikkene faktisk selger de greiene der, er at det går som hakka møkk! Folk er jo helt gale etter det juggelet, noe som er helt ubegripelig for meg iallefall. Ikke bare glorete stein og enda mere glorete grus, folk pøser på med annet i tillegg, sånn som "No Fishing" skilt, broer og *urk* slott og ruiner.... jeg finner ikke ord!
Den eneste grunnen til at butikkene faktisk selger de greiene der, er at det går som hakka møkk! Folk er jo helt gale etter det juggelet, noe som er helt ubegripelig for meg iallefall. Ikke bare glorete stein og enda mere glorete grus, folk pøser på med annet i tillegg, sånn som "No Fishing" skilt, broer og *urk* slott og ruiner.... jeg finner ikke ord!
Postet 15.01.10 kl 08:55
Endret: 15.01.10 kl 08:56
Smaken er som baken (delt/helt ræva/skriv din egen punchline her:_____).
Så lenge innredningen ikke er giftig, skarp eller på annen måte skadelig/upraktisk for fisken som skal leve med den, må folk få lov til å innrede akvariet sitt som de vil, mener nå jeg.
Tviler på at fisk er feinschmeckere når det gjelder design.
Så lenge innredningen ikke er giftig, skarp eller på annen måte skadelig/upraktisk for fisken som skal leve med den, må folk få lov til å innrede akvariet sitt som de vil, mener nå jeg.
Tviler på at fisk er feinschmeckere når det gjelder design.
Postet 15.01.10 kl 10:01